به گزارش هنرآنلاین ، در بخشی از این مراسم نمایش فیلم "مزارشریف"، منوچهر شاهسواری تهیه‌کننده فیلم با بیان اینکه فیلم مزارشریف محصول جمعی از بهترین‌های سینمای ایران است گفت: فیلم مزارشریف زمینه گفت‌وگو بر سر موضوعی ملی را فراهم می‌کند. در فیلم ما دوست داشتیم که یک مفهوم مهم به مخاطب ارائه شود.

شاهسواری عنوان کرد: زمانی که ما این فیلم را می‌ساختیم دغدغه ذهنی‌مان این بود که با انقطاع فرهنگی که به وجود آمده چگونه مواجه بشویم و با آن برخورد کنیم. وقتی یک جامعه‌ای گذشته خودش را از زوایای مختلف حذف کند. موقعیت او دچار چالش و اختلال می‌شود.

این سینماگر کشورمان در ادامه تأکید کرد: ما در طول تحقیق و ساخت مزارشریف به این آگاهی دست یافتیم که بخشی از گذشته و تاریخ ما به عمد یا به سهو به دست فراموشی سپرده می‌شود یا به‌اصطلاح به زیر فرش ریخته می‌شود که معلوم نیست این فرش‌ها قرار است چه زمانی کنار زده بشوند.

تهیه‌کننده فیلم مزارشریف افزود: ما تلاش کردیم به حرمت خانواده‌های بازماندگان این رویداد بخشی از تاریخ را ورق بزنیم و امیدوارم باقی‌مانده آن را شما ورق بزنید.

در بخش دیگری از این مراسم سمیه حیدریان فرزند شهید حاج کریم حیدریان از شهدای دیپلمات مزارشریف نیز لحظاتی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن تشکر از عوامل فیلم مزار شریف گفت: پس از گذشت ۱۷ سال از وقوع فاجعه مزارشریف این فیلم سبب شد تا این فاجعه قدری از سکوت خبری بیرون بیاید چرا که مسئولان تقریباً هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای درباره نحوه شهادت و چرایی این حادثه مصیبت‌بار ارائه نمی‌دادند اما فیلم آقای بیارزیده این امکان را فراهم کرد تا قدری توجه مردم و مسئولان به این فاجعه تاریخی جلب شود و من از ایشان و سایر عوامل فیلم به نمایندگی از سایر خانواده‌های شهدای این فاجعه نهایت تشکر را دارم.

بنابراین گزارش فیلم سینمایی مزارشریف به کارگردانی حسن بیارزیده به ماجرای فاجعه کشتار دیپلمات‌ها و خبرنگار کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان به دست نیروهای طالبان می‌پردازد.

عالیجنابی ها به تهران بازگشتند

با پایان یافتن فیلمبرداری سریال عالیجناب در لوکیشن جاجرود گروه تولید به تهران بازگشتند تا ادامه تصویربرداری‌های سریال در لوکیشینی در شرق تهران ادامه پیدا کند.

این روزها سکانس‌های مربوط به سعید آقاخانی و حسین یاری در حال ضبط است و طبق برنامه ریزی‌ها و زمان بندی اعلام شده همه چیز پیش می‌رود، تا امروز بازی حسین عرفانی، احمدرضا اسعدی و حسین سلیمانی در عالیجناب به پایان رسیده است.

عالیجناب اولین مینی سریال شبکه خانگی در شش قسمت است که با محوریتی اجتماعی به رقابت دو نامزد انتخاباتی می‌پردازد، تولید این مجموعه از ۲۱ شهریور در تهران آغاز شده و تا اواخر آبان ادامه خواهد داشت.

سام قریبیان نویسندگی و کارگردانی مجموعه را به عهده دارد و مسعود ردایی و علی حضرتی تهیه کنندگی مشترک دارند، این در حالی ست که مسعود ردایی سرمایه گذار اثر نیز هست.

در این کار ترکیب بازیگران جذاب و جالبی در کنار هم قرارگرفته‌اند و هرکدام نقش‌های متفاوت و ویژه یی را بازی می‌کنند.

اسامی این هنرمندان به ترتیب الفبا عبارت از سعید آقاخانی، امیرآقایی، احمدرضا اسعدی، لیلااوتادی، حسین پاکدل، پرویز پورحسینی، بابک حمیدیان، سحردولتشاهی، امید روحانی، وحیدرونقی، علیرضا رییسی، حسین سلیمانی، پرویز سیرتی، رضا شریف نژاد، آزاده صمدی، میثم عبدی، حسین، عرفانی، سام قریبیان، احسان کرمی، نازنین کریمی، پریوش نظریه، حامد مدرس، صالح میرزاآقایی، مهتاج نجومی و حسین یاری است.

مدیریت تصویربرداری به عهده مرتضی هدایی و صدا برداری توسط ایرج شهزادی انجام می‌شود. آهنگساز مجموعه نیز شورا کریمی و مدیر چهره پردازی ایمان امیدواری است.

سایر عوامل نیز به شرح نیز در این پروژه فعالیت دارند: عوامل "عالیجناب" عبارت‌اند از: مدیر تولید: میثم کائد، طراح صحنه: سیامک کاری نژاد، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: عادل معصومیان، طراح لباس: مهناز غنی، تدوین: بهرام دهقانی، عکاس: حبیب مجیدی، مدیر تبلیغات و مشاور رسانه ای: شیوا آبا.

افزایش ۱۰۰ درصدی تولید فیلم‌های مستند با موضوع مقاومت؛ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی

بیش از ۲۰۰ فیلم مستند متقاضی شرکت در بخش "جایزه شهید آوینی" جشنواره سینماحقیقت شدند.

با پایان مهلت ارسال فیلم به دبیرخانه نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، کارگردانان ۲۰۵ فیلم مستند متقاضی شرکت در بخش ویژه‌ی "جایزه شهید آوینی" جشنواره شده‌اند که نسبت به آمار سال گذشته، افزایش صددرصدی تولید آثار مستند با مضامین مقاومت، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جایزه شهید آوینی ویژه‌ی نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ی مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که بعنوان بخش‌ ویژه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار خواهد شد. این رویداد در سال جاری بین‌المللی شده و به استقبال نمایش جدیدترین فیلم‌های مستند با موضوع مقاومت در سطح جهانی هم خواهد رفت.

از جمع ۲۰۵ اثر مستند ایرانی ارائه شده به دبیرخانه جشنواره با موضوع جایزه شهید آوینی، ۸۹ فیلم مستند کوتاه، ۹۰ فیلم مستند نیمه‌بلند و ۲۶ فیلم مستند بلند هستند که هیات انتخاب جشنواره در سه گروه، آثار منتخبی را برای رقابت همزمان در دو بخش مسابقه ملی و جایزه شهیدآوینی و یا صرفاً برای بخش جایزه شهید آوینی انتخاب و معرفی خواهد کرد.

فیلم‌های خارجی جایزه شهید آوینی هم از مجموع آثاری که به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ارسال شده است، توسط هیات انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره انتخاب و معرفی خواهند شد.

بخش ویژه‌ی "جایزه شهید آوینی" جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، از هیات داوری مجزایی برخوردارست و جایزه‌ی برگزیدگان این بخش هم تندیس جایزه شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲۰، ۱۰۰، ۸۰ میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم مستند بلند، نیمه‌بلند و کوتاه برگزیده‌ی هیات داوری است که در آیین پایانی جشنواره، به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران "سینماحقیقت" را طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴ و با شعار "حقیقت بهترین راهنماست" که از فرمایشات حضرت علی (ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

در دومین نشست باشگاه فیلم "سینمای زندگی" نقش خانواده در زندگی غیر واقعی بررسی می‌شود در دومین نشست باشگاه فیلم "سینمای زندگی" فیلم سینمایی "نمایش ترومن" در ایوان شمس به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، دومین نشست باشگاه فیلم "سینمای زندگی" در ایوان شمس با نمایش فیلم "نمایش ترومن" به کارگردانی پیتر ویر روز یکشنبه ۱۰ آبان ساعت ۱۰ صبح با حضور دکتر مرجان سلطانی پناه، روانشناس و محمد ناصری کارشناس سینما برگزار می‎شود.

بنابر این گزارش، در بخش نخست این نشست پس از نمایش فیلم، محمد ناصری تحلیلی خواهد داشت بر اینکه این فیلم چگونه توانسته است در قالب تصویر مباحثی همچون: "چگونگی کنترل اجتماعی، فکری، فرهنگی و اقتصادی جامعه توسط صاحبان رسانه"، "ویژگی‌های دنیای مجازی، آفت‌ها و عوارض آن"، "رابطه با رسانه‌ها و دنیای مجازی"، "نقش مهر و عشق در جستجوی معرفت و آگاهی"، "نقش آگاهی و شجاعت در رسیدن به آزادی " و "رابطه آزادی با اندیشیدن و انتخاب کردن" را مطرح کند.

در بخش دوم نشست و در کارگاه روان شناسی، دکتر مرجان سلطانی پناه به بررسی و تحلیل روانشناختی محتوای فیلم که شامل: "زندگی غیرواقعی و ساختگی"، "نقش فرد در زندگی غیر واقعی"، "اهمیت راستی و صداقت در زندگی" و "فرجام ناراستی در زندگی" است، خواهد پرداخت.

نمایش ترومن فیلمی کمدی، علمی تخیلی و درام به کارگردانی پیتر ویر ساخته سال ۱۹۹۸ میلادی است که نقش اول آن را جیم کری به عهده دارد.

فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که زندگی‌اش بدون اطلاع وی به صورت ۲۴ ساعته از شبکه‌ی تلویزیونی برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در حال پخش است.

"سینمای زندگی" یک کارگاه روانشناسی همراه با نمایش فیلم است که هدف از برگزاری این سلسله نشست‌ها بررسی مشکلات موجود در میان خانواده‌ها همچون: بحران‌های مرتبط میان والدین، طلاق و جدایی، مشکلات ارتباطی و درک متقابل والدین و فرزندان، اعتیاد در خانواده، تقابل نسل‌ها، چالش‌های مربوط به سنت و مدرنیسم در خانواده و... با حضور روانشناسان و ارائه راهکار در حل این معضلات است. از جمله اقداماتی که در این سلسله نشست‌ها انجام می‌شود، اهداء کتاب و نشریه تخصصی روانشناسی کودک به مخاطبان است.

سلسله نشست‌های سینمای زندگی با شعار "سینما به ما چگونه رفتار کردن را می‌آموزد" به همت فرهنگسرای رسانه، با حمایت موسسه تصویر شهر و با همکاری ماهنامه کودک، رادیو همکف، نون سین، فروشگاه فرهنگی باران و گروه هنری پیله بهشت هر دو هفته یک بار روزهای یکشنبه در ایوان شمس برگزار می‌شود.

در پایان یادآوری می‌شود که حضور در این نشست‌ها برای عموم آزاد و رایگان است ولی به منظور بالا بردن سطح علمی برنامه، محدودیت ظرفیت وجود خواهد داشت و علاقمندان می‌توانند جهت هماهنگی با شماره تلفن ۹-۸۸۰۱۵۲۲۷ و یا با تلفن همراه ۰۹۳۷۳۸۸۵۶۳۰ تماس حاصل کنند.

آثار راه یافته به بخش مسابقه‌ی اولین جشنواره دانشجویی نگاه رضوی معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی اولین جشنواره نگاه رضوی آثار راه یافته به بخش فیلم، نماهنگ، عکس و فیلمنامه این جشنواره معرفی شدند.

پوران درخشنده، سامان سالور و فاطمه شکیب ۴۴ اثر از میان ۱۴۹ اثر رسیده در بخش فیلم و نماهنگ، محمد حسین مهرزادی، حبیبه خاتمی و سید عباس سیدین ۱۳ عکس از میان ۱۸۹ عکس رسیده و محمد صادق گلچین، پیام پارسافر و هستی بشروتنی ۱۶ فیلمنامه از میان ۷۴ فیلمنامه ی رسیده، آثار بخش مسابقه‌ی این جشنواره را انتخاب کردند.

آثار راه یافته به بخش مسابقه‌ی این دوره از جشنواره به شرح زیر است.

فیلم‌های انیمیشن: دیستوپیا (حمیدرضا مجیدی)، بازتاب (جعفر صیادی)، مرد خاکی (مهسا سامانی)، دایره‌ی گچی (بهار کیامقدم، سهیل سراجی، امین جوادی)، یک (سهیل سراجی)، دانه‌های مروارید (حمید کاتبی)

نماهنگ: فانوس لالایی (عباس جلالی یکتا)، حج تهی دستان (محمد صادق دهقانی)؛ آغوش امن (محمد مهدی فکریان)، امام رضا (محمود نیک مرام)

فیلم‌های مستند: خدایخانه (فضل الله تاری)، شیر سامرا (علیرضا ضیایی)، گام‌های یک دست (کیومرث صمدتاری)، سوچی مشهد (مرتضی درزی پور)، آرامش در سنگ (علیرضا دهقان)، پنجره‌ی امید (مسعود محمدیان)، بخشش مریم (مهدی شعبانی)، عروس وامنان (فاطمه مرزبانی)

فیلم‌های داستانی: آغی (یوسف کارگر)، قبله نما (مسعود سهیم پورمعرفی)، سکوت شمعدانی‌ها (مهدی صالحیار)، RANGAN۹۹(تیام یابنده)، عروسی مسلم (رضا جمالی)، سوت (احد اجاق زاده سهند)، صراحی (سعید نجاتی)، خویش انداز (علی عرفان فرهادی)، طبق عادت همیشگی (محمد حمزه ای)، دور یا نزدیک (محمد حمزه ای)، کرایه‌ها آماده (حسین دارابی)، کودکانه (منیژه شیخ)، چمدان (مهدی سیم ریز)، مرداب کوچک خانگی (شایان رنجبر)، بغض (گیتی باقری)، عادت (مولود عابدی زمانی)، از من نترس (نگین امین زاده)، هستی (کمال پرناک)، تولد مامان (مرتضی شمس)، تولدت مبارک (علی کیوان)، شاخ گوزن (رضا نجاتی)، قرار بی قرار (محمد مهدی عسگرپور)، گوجان (آویدا امیری)، فندک انگلیسی (مصطفی معارف وند)، بن بست تاک (علیرضا براتی)، مسافر (حسین امیری)

فیلمنامه: شب (امیر کرمی)، ننه امرو کجا میری (امیر کرمی)، پاپر (مهدی صالحیار)، نازار (نسرین فلاح)، ایستگاه (محمد صادق دهقانی)، جایی نزدیک بهشت (حمزه ولی پور)، بوی اویس (صدیقه ابراهیمی)، جیم فنگ (مهدی شیرین)، مه (میثم داودی)، باران آمد (گیتی باقری)، مکافات (علیرضا رحیم نژاد)، بخوان مرا (نجمه ذوالفقاری)، حقیقت پنهان (محمد تشکینی)، قاری (ملیحه عزیزی مفرد)، روز هشتم محرم (مصیب حنایی)، نذری که ادا شد (سمانه استاد)

عکاسان: حمید رضا مجیدی (یک عکس)، محمد قاسمیان (دو عکس)، امیر فضل الله اعرابی (یک عکس)، امیر مهدی نجف لو (دو عکس)، فردین وزیری (یک عکس)، مصطفی قادری (دو عکس)، مهدی عقیقی (سه عکس)، حمزه ولی پور (یک عکس)

گفتنی است مراسم اهدای جوایز اولین جشنواره دانشجویی نگاه رضوی به دبیری سهیل گوهری پور، ۱۳ آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/