سرویس موسیقی هنرآنلاین: سعید خورزنی مدیرعامل شرکت "سرنا" با اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: روز 13 آبان ماه سال جاری نمایندگان رسمی شرکت "یاماها" برای ارائه خدمات پس از فروش، آموزش و.. وارد ایران شده و طی چند جلسه با حضور افراد در شرکت "سرنا" حضور پیدا خواهند کرد.

آرزوی هر نوازنده داشتن یک ساز یاماهاست

خورزنی ادامه داد: در این سه روز حضور نمایندگان "یاماها" در ایران طی جلساتی برای هنرمندان، ارتش، هنرستان و اساتید دانشگاه برای آموزش و نحوه نگهداری ساز برگزار خواهد شد. البته این اولین بار نیست که این اتفاق رخ می‌دهد بلکه در تمام این سال‌ها بارها این افراد برای ارائه خدمات در "سرنا" حضور پیدا کردند.

وی همچنین درباره کمبود این برند در کشور گفت: متاسفانه در تمام این سال‌ها شرکت‌ها تمایلی به ارائه سازهای یاماها نداشتند چون برای آنها سودی آنچنانی به دنبال نداشت در نتیجه ترجیح می‌دهند از برندهای دیگر برای جذب مشتری استفاده کند.

او ادامه داد: آرزوی هر نوازنده داشتن یک ساز یاماهاست ولی از آنجایی که برخی از افراد قدرت خرید آنچنانی ندارند شرکت ما به هنرمندانی که تمایل به داشتن این مارک را دارند به صورت اقساط ساز به فروش می رساند.

هرچقدر ساز گرانتر باشد آسیب‌پذیر تر است

بهرام جلالی نماینده شرکت "یاماها" در ایران هم درباره مشکلات این ساز گفت: بارها شنیده شده که چوب‌های این برند در ایران به مشکل برخورده و قابل استفاده نیست اما در واقع کشور ژاپن برای جلوگیری از این مشکل چوب‌های سوپر درای را برای کشورهای ما و امریکا تعبیه کرده تا به مشکلات اینچنین برخورد نکند. تا به امروز هم طبق گزاراشات دریافتی این مارک کمترین میزان خسارت را دربر داشته است.

جلالی ادامه داد: در حقیقت هرچقدر ساز گران‌تر باشد آسیب پذیرتر است به همین دلیل نمایندگان شرکت با حضور در ایران به افراد نحو نگهداری را آموزش می‌دهند تا کمتر دچار مشکل شوند.

مستر کلاس‌های یاست نیکل

مدیرعامل شرکت "سرنا" در ادامه به دیگر اخبار این شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت برای آبان‌ماه برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته که به ترتیب امروز 5 آبان ماه جلسه نقد آلبوم "اشک سیاه" با حضور عوامل اجرایی این آلبوم و بعد از آن در تاریخ 25 آبان ماه رونمایی آلبوم محمد صداقت که یک اثر کالا منحصر به فرد است برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: همچنین روز 19 و 20 همین ماه هم یاست نیکل نوازنده و مدرس بین‌المللی درامز برای برگزاری مسترکلاس‌های خود به ایران می‌آید. این کلاس‌ها در سالن موسسه سرنا و به همت ایرانین درامرز برگزار خواهد شد. نیکل روز نوزدهم آبان ماه وارد ایران می‌شود و در همان روز اقدام به برگزاری کنفرانس خبری خواهد کرد، در ادامه و روزهای ۲۰و۲۱آبان ماه برنامه‌های آموزشی‌اش دنبال می‌شود و ۲۲ آبان نیز در استودیو به ضبط قطعه‌ای می‌پردازد و در نهایت به عنوان جمع‌بندی موضوعات مطرح شده، در همین روز اجرای اختتامیه برگزار خواهد کرد. همچنین یاست نیکل اولین نوازنده‌ای خواهد بود که همراه با خانواده‌اش به ایران می‌آید و جدا از برنامه‌های کاری به ایرانگردی نیز خواهد پرداخت، در همین راستا وی ۶روز در تهران اقامت دارد و سپس برای یک هفته به اصفهان سفر خواهد کرد.

وی تشریح کرد در کلاس‌ها که زمان هر جلسه ۳ ساعت خواهد داشت، چهار سرفصل تدریس می‌شود.

گفتنی است ایرانین درامرز و موسسه سرنا پیش از این نیز برگزاری ورکشاپ و مسترکلاس با حضور نوازنده ‌های مطرح بین المللی را در کارنامه دارا هستند.

انتهای پیام/