سرویس تئاتر هنرآنلاین : مسعود دلخواه مدرس، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئا‌تر این روزها در تدارک آماده‌سازی نمایشی با عنوان "نفرین‌های تیزپا" است که او خود متن آن را بر اساس نمایشنامه "ریچارد سوم" اثر شکسپیر بازنویسی و دراماتورژی کرده است.

این کارگردان تئاتر در همین رابطه به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: نمایش "نفرین‌های تیزپا" (به معنی نفرین‌هایی که خیلی زود برآورده می‌شوند) نیز مانند بسیاری از کارهای دیگرمن به نوعی دراماتورژی و بازنویسی شده و ساختار آن تغییر کرده است ضمن اینکه از متون دیگر شکسپیر هم در این متن استفاده شده است.

او ادامه داد: چون شکسپیر و مطالعات و اجراهای شکسپیر تخصص دوم من در دوره دکتری است دوست دارم یک رویکرد جدید به آثار شکسپیر داشته باشم که نمایش "ژولیوس سزار" نمونه‌ای از آن بود که من آن را در سال ۸۵ اجرا کردم و به عنوان کارگردانی برگزیده سال هم انتخاب شد. در همین راستا تصمیم دارم با اجرای این نمایش یک رویکرد کاملا جدید و مدرن از اثر شکسپیر ارائه دهم.

دلخواه با بیان اینکه حضور رحیم نوروزی به عنوان بازیگر نقش اصلی در این نمایش قطعی شده است، در خصوص انتخاب دیگر بازیگران این نمایش، گفت: مشکل این است که اکثر بازیگران خوب و حرفه‌ای ما در حال حاضر مشغول کار هستند و تطبیق زمان تمرین با برنامه‌های همه بازیگران کمی مشکل ایجاد کرده است به همین دلیل درحالی که بیش از نیمی از بازیگرانی که من برای این نمایش در نظر گرفتم موافقت خود را اعلام کرده‌اند اما حضور قطعی آن‌ها در این نمایش به این بستگی دارد که بازیگران دیگری که درحال مذاکره با آنها هستیم چگونه می‌توانند تمرینات خود را با ما تطبیق دهند اما به هر روی ما باید در چند روز آینده به نتیجه لازم برسیم تا بتوانیم به سرعت تمرین‌ها را شروع کنیم.

او همچنین در رابطه با انتخاب سالن نیز افزود: طرح و شیوه‌ای که من برای این نمایش در نظر دارم برای سالن چهارسو مناسب است که اگر همه چیز به خوبی پیش برود این نمایش را در این سالن برای جشنواره فجر روی صحنه خواهیم برد.

انتهای پیام/