به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نمایش "پادشاهی که سه پسر داشت و پادشاهی که سه پسر دیگر داشت" به کارگردانی سعید تاجیک طی هفته گذشته میزبان ۴۲۶ تماشاگر بود که از آن میان ۳۱۹ بلیط آن تمام بها، ۶۸ بلیط نیم بها بوده است. این نمایش ۳۹ مهمان داشته و مجموع فروش آن در مدت زمان یاد شده سی و پنج ملیون و سیصدهزار ریال بوده است.

دیگر نمایش تالار هنر "جشن بزرگ بزرگ بزرگ" به کارگردانی راحله شمس آبادی نیز از ۱۲ تا ۱۷ مهر پذیرای ۸۶۰ تماشاگر شد که از آن میان ۴۵۰ بلیط تمام بها، ۲۸۷ بلیط نیم بها و ۱۲۳ نفر مهمان بوده‌اند. فروش این نمایش طی بازه زمانی یاد شده پنجاه و نه ملیون و ششصد و پنجاه هزار ریال بوده است.

دو نمایش یاد شده در تالار هنر به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم از چهارشنبه ۲۲ مهر به مدت ۱۰ روز روی صحنه نمی‌روند.

اجرای نمایش کمدی اشتباهات در فرهنگسرای نیاوران

پس از اجرای موفق نمایش کمدی استشمامات در فرهنگسرا نیاوران، گروه تاتر اشتباهات این بار نمایش کمدی اتفاقات به کارگردانی میثم عبدی را در این مجموعه اجرا می‌کند.

کمدی اتفاقات بر اساس کمدی هنر تاتر نوشته ادواردو دفیلیپو شکل گرفته و کنش اصلی نمایش تقابل هنر و سیاست است، اینکه در کشمکش میان هنرمند و سیاست مدار کدامیک پیروز می‌شود. این نمایش که ششمین سری از نمایش‌های کمدی گروه تئاتر "اشتباهات" است؛ از ۶ آبان در سالن گوشه فرهنگسرا نیاوران اجرا می‌شود.

براساس گزارش روابط عمومی نمایش کمدی اتفاقات، کارگردانی نمایش مذکور را میثم عبدی بر عهده دارد و گروه بازیگران این کمدی راعباس جمشیدی، فریبا امینیان، منصور اسکندری، منوچهر رمضانی، مهدی مجنونی، امین قاضی سینوره کفاش طلب، اسماعیل باستانی و امیر عضد تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه منوچهر رمضانی به عنوان دراماتورژ در کنار عوامل این نمایش حضور دارد.

فریدون محرابی یک اثر جدید ویژه را در رادیو نمایش کارگردانی کرد

نمایش جدید رادیویی " داستان عشق " که به کارگردانی فریدون محرابی در رادیو نمایش تولید شده است، در روز جهانی "عصای سفید" به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

ژاله محمد علی تهیه کننده نمایش رادیویی " داستان عشق " با بیان این مطلب افزود: این نمایش را ندا محمودی نوشته و داستان دختری نابینا است که بسیار ناامید است. او در مشهد با پسر نابینایی آشنا شده و ازدواج می‌کند و این اتفاق زندگی او را دگرگون می‌کند.

وی درباره‌ی تهیه کتتدگی این نمایش رادیویی گفت:" تهیه این کار به نسبت آثار دیگری که در رادیو نمایش تولید کرده‌ام سخت تر بوده است چرا که به خاطر موضوع داستان باید به گذشته‌ی شخصیت‌ها اشاره می‌کردیم برای همین تعداد صحنه‌ها زیاد شده و باعث می‌شد تا از افکت‌ها و صداد سازی های متنوعی برای آن استفاده کنیم.

محمد علی ادامه داد: البته بخش مهمی از تولید یک نمایش به گروه سازنده و عوامل آن بر می گرددد که خوشبختانه در تولید این اثر با بازیگران بسیار حرفه ای و کاربلدی، نمایش تولید شده است و امیدوارم شنیدن آن برای مخاطبان رادیو نمایش نیز لذت بخش باشد.

بر اساس این خبر؛ ایوب آقاخانی، مهرداد عشقیان، رؤیا فلاحی، فریبا طاهری، شیوا رفیعیان، محمد رضاعلی، ماندانا اصلانی، محسن بهرامی و بهادر ابراهیمی از جمله بازیگران این نمایش رادیویی هستند.

"داستان عشق " به صدابرداری رضا طاهری و افکت: محمدرضا قبادی فر،۲۳ مهر ماه ساعت ۸:۳۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

ساخت مجموعه عظیم نمایشی توسط رادیو نمایش آغاز شد

همزمان با تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب "دختران آفتاب"، ساخت مجموعه نمایشی رادیویی "دختران آفتاب در رادیو نمایش آغاز شد.

کتاب "دختران آفتاب" توسط امیرحسین بانکی‌پور، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند، نگارش و از سوی انتشارات سروش برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ منتشر شد.

بر اساس این خبر؛ دختران آفتاب" اگرچه داستان است، در واقع تحقیقی روان شناختی و جامعه شناختی و فرهنگی و دینی" دربارة زنان است و به نوعی خواسته است که زن و منزلت و شخصیت و هویت او را بشناساند؛ هم سفران دختران آفتاب به سرمنزل تفکری می‌رسند که انسان را می‌بیند و اعتبار می‌بخشد؛ خواه زن باشد خواه مرد.

بر اساس این خبر؛ پروژه‌ی عظیم " دختران آفتاب "این روزها در رادیو نمایش وارد مرحله‌ی تولید شده و به زودی پخش آن از رادیو نمایش آغاز خواهد شد.

نتایج مرحله ارزیابی متون سوگواره نمایشی"خمسه" اعلام شد

آثار پذیرفته شده در مرحله ارزیابی متون بخش تئاتر صحنه‌ای دومین سوگواره نمایشی و آیین‌های مذهبی"خمسه" معرفی شدند.

هیات انتخاب متون بخش تئاتر صحنه‌ای متشکل از آقایان: سیروس همتی، ناصر حبیبیان و دکتر مهدی نصیری، از میان آثار ارسالی ۳۲ نمایش‌نامه را مورد تائید قرار دادند. در این میان می‌توان به آثاری از میلاد اکبرنژاد، شهرام کرمی، حسین فدایی‌حسین، هادی حوری، رضا صابری، آرش عباسی، سعید تشکری، اصغر خلیلی و... اشاره کرد.

گفتنی است دومین سوگواره نمایشی و آیین‌های مذهبی "خمسه" آبان و آذرماه سال جاری همزمان با ایام محرم و صفر در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، تئاتر میدانی و خیابانی، عکس، تعزیه، نقل مذهبی، پرده‌خوانی و پ‍ژوهش توسط فرهنگسرای ابن‌سینا در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/