به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سینما قلهک، سینما قلهک امروز شنبه ۱۸ مهرماه در سانس اول ساعت ۱۹ فیلم "تلقین" و در سانس دوم ساعت ۲۱:۳۰ فیلم "زیر آسمان برلین" را در برنامه خود خواهد داشت.

تلقین ۲۰۱۰: فیلمی علمی تخیلی و دلهره‌آور به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان و محصول سال ۲۰۱۰ است. لئوناردو دی‌کاپریو، آلن پیج، جوزف گوردون-لویت، ماریون کوتیار، کن واتانابه، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. دی‌کاپریو نقش یک دزد حرفه‌ای را دارد که با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه افراد، افکار آن‌ها را می‌دزدد. او که در ایالات‌متحده تحت پیگرد قانونی است، با پیشنهاد پاک شدن سابقه‌اش در ازای یک کار که غیرممکن به نظر می‌رسد، روبه‌رو می‌شود.

زیر آسمان برلین ۱۹۸۷: نام فیلمی رمانتیک-فانتزی محصول فرانسه-آلمان، ۱۹۸۷ است. فیلم توسط وی‌ام وندرس کارگردان آلمانی ساخته شده است. زیر آسمان برلین درباره فرشته‌هایی نامرئی و فناناپذیر است که در سطح شهر برلین پخش شده‌اند و افکار انسان‌ها را می‌شنوند و آن‌هایی که دچار سردرگمی و استرس شده‌اند را آرام می‌کنند. با اینکه شهر از تراکم انسان‌ها پر است اما بسیاری از انسان‌ها از معشوق‌های خود دور افتاده‌اند. یکی از این فرشته‌ها عاشق زن زیبای بندبازی می‌شود و قبول می‌کند که تبدیل به یک انسان شود تا احساسات و عواطف انسانی را تجربه کند. فیلم هم به‌طور سیاه‌وسفید هم رنگی و هم سپیا فیلمبرداری شده تا دنیایی که توسط فرشته‌ها تجربه می‌شود را به نمایش بگذارد.

یکشنبه ۱۰ مهرماه، در سانس اول و سانس دوم هیچ برنامه‌ای نخواهد داشت.

فیلم "زندگی بدون توازن"

سینما قلهک دوشنبه ۲۰ مهرماه، در سانس دوم ساعت ۲۳:۳۰ فیلم "زندگی بدون توازن" را در برنامه خود خواهد داشت. زندگی بدون توازن ۱۹۸۲: یک فیلم در سبک مستند به کارگردانی گادفری رجیو است که در سال ۱۹۸۲ منتشر شد. در سال ۲۰۱۵ بی‌بی‌سی طی نظرسنجی از ۶۲ منتقد فیلم، فهرستی از صد فیلم برتر سینمای آمریکا را تدوین و منتشر کرد که این فیلم در رده ۶۹ قرار داشت.

"انیمیشن برنده اسکار وانسی" و "گاو خشمگین"

سه‌شنبه ۲۱ مهرماه، در سانس اول ساعت ۱۸:۱۵ "انیمیشن برنده اسکار وانسی" نمایش داده می‌شود و سانس دوم ساعت ۲۳:۳۰ به فیلم گاو خشمگین اختصاص دارد.

گاو خشمگین ۱۹۸۰: به کارگردانی مارتین اسکورسیزی فیلم درام ورزشی بر اساس زندگی جیک لاموتا مشت‌زن معروف آمریکایی است. این فیلم محصول سال ۱۹۸۰ کمپانی آمریکایی یونایتد آرتیستز است.

فیلمنامه فیلم را پل شرایدر و مادریک مارتین بر اساس کتاب "گاو خشمگین: داستان من" که زندگی‌نامه جیک لاموتا، مشت‌زن میان وزن آمریکایی است، نوشته‌اند.

این فیلم را چهارمین فیلم برتر و همچنین برترین فیلم ورزشی تاریخ سینما می‌دانند. رابرت دنیرو سفارش ساخت این فیلم را به مارتین اسکورسیزی داد که در آن زمان به دلیل عدم موفقیت فیلم قبلی‌اش نیویورک، نیویورک مأیوس بود. دنیرو برای بازی بهتر در نقش لاموتا چند جلسه با او تمرین مشت‌زنی کرد و برای بهتر نشان دادن وضعیت بدنی لاموتا پس از دوران افول و قرار گرفتن در نقش، وزن خود را حدود ۳۰ کیلوگرم زیاد کرد. این فیلم در فهرست نهایی ۱۰۰ اثر برتر در تاریخ سینما که توسط وب‌گاه آی‌ام‌دی‌بی منتشر گردید، مقام چهارم را دارد.

فیلم "هتل بزرگ بوداپست" و "مرد فیل‌نما"

چهارشنبه ۲۲ مهرماه، سانس اول ساعت ۱۹ فیلم "هتل بزرگ بوداپست" نمایش داده می‌شود و برنامه بعدی سانس ۲۱:۳۰ به فیلم "مرد فیل‌نما" اختصاص دارد.

هتل بزرگ بوداپست ۲۰۱۴: نام فیلمی کمدی محصول سال ۲۰۱۴، به نویسندگی و کارگردانی وس اندرسن با الهام از آثار اشتفان تسوایگ است. در این فیلم بازیگرانی همچون رالف فاینس، فهرید موری آبراهام، متیو آمالریک، تیلدا سوئینتن، آدرین برودی و ویلم دافو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مرد فیل نما ۱۹۸۰: فیلمی است به کارگردانی دیوید لینچ که در سال ۱۹۸۰ ساخته شده است. فیلم روایت زندگی تلخ جوزف مریک (در فیلم با نام جان مریک) را نشان می‌دهد.

فیلم در زمان خود نامزد دریافت هشت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد که موفق به دریافت هیچ‌کدام نشد. این فیلم سیاه و سفید فیلمبرداری شده است و فیلمنامه آن هم اقتباسی از داستان "مرد فیل نما و خاطرات دیگر" نوشته سِر فردریک ترِوِس بود.

فیلم "مکس دیوانه" و "پدرخوانده: قسمت دوم"

پنج‌شنبه ۲۳ مهرماه، سانس اول ساعت ۱۹ به فیلم "مکس دیوانه: جاده خشم" اختصاص دارد و در سانس دوم ساعت ۲۱:۳۰ فیلم "پدرخوانده: قسمت دوم" نمایش داده خواهد شد.

مکس دیوانه: جاده خشم ۲۰۱۵: یک فیلم پسارستاخیزی و اکشن، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جرج میلر و نویسندگی میلر، برندن مک‌کارتی و نیکو لاتوریس است. این فیلم چهارمین قسمت از سری فیلم‌های مکس دیوانه به شمار می‌آید. داستان آن دربارهٔ مکس روکاتانسکی (تام هاردی) که به نیروهای ایمپریتر فیوروسا (شارلیز ترون) می‌پیوندد تا طی تعقیب و گریزهای متوالی جاده‌ای از دست رهبر شروری به نام ایمورتان جو (هیو کیز-برن) و نیروهایش فرار کنند. نیکولاس هولت، رزی هانتینگتون وایتلی، رایلی کیئو، زو کراویتز، ابی لی کرشاو و کورتنی ایتون از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

پیش‌تولید جادهٔ خشم از سال ۱۹۹۷ آغاز شده بود و سال‌ها در همین مرحله باقی مانده بود. در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ تلاش‌هایی برای شروع فیلمبرداری آن صورت گرفت، اما به خاطر حملات ۱۱ سپتامبر و جنگ عراق به تعویق افتاد. مل گیبسون که قرار بود نقش خود در فیلم‌های قبلی را تکرار کند، پس از لغو تولید فیلم از پروژه کنار کشید. در سال ۲۰۰۷ و بعد از ساخت خوش‌قدم میلر تصمیم گرفت تا تلاشش برای تهیهٔ فیلم را دوباره آغاز کند. میلر برای مدت کوتاهی تصمیم گرفته بود تا فیلم را به‌صورت انیمیشن بسازد، اما بعد نظرش را عوض کرد. در سال ۲۰۰۹، میلر اعلام کرد فیلمبرداری اوایل سال ۲۰۱۱ آغاز خواهد شد. تام هاردی در ژوئن ۲۰۱۰ به‌عنوان بازیگر نقش مکس انتخاب شد. شروع تولید چند بار دیگر نیز به تعویق افتاد تا این‌که نهایتاً در ژوئیه ۲۰۱۲ شروع شد. فیلمبرداری در دسامبر ۲۰۱۲ به پایان رسید؛ فیلمبرداری‌های اضافی در نوامبر ۲۰۱۳ انجام پذیرفت.

پدرخوانده، قسمت دوم ۱۹۷۴: فیلمی داستانی-جنایی به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و محصول سال ۱۹۷۴ کمپانی آمریکایی پارامونت پیکچرز است. این فیلم پس از موفقیت درخشان فیلم پدرخوانده و در ادامه آن ساخته شد.

کاپولا در ابتدا نمی‌خواست که خود این فیلم را بسازد (به‌دلیل جنجال‌های بسیار با کمپانی در ساخت فیلم پدرخوانده) و کارگردانی آن را به مارتین اسکورسیزی که در آن زمان زیاد به شهرت نرسیده بود پیشنهاد کرد ولی کمپانی پارامونت با این پیشنهاد مخالفت کرد ولی در عوض کاپولا اختیارات زیادی از آن‌ها گرفت و با این کار خود، از دخالت‌های بسیار کمپانی جلوگیری کرد. این فیلم مانند قسمت اول آن هواداران بسیاری دارد و بین منتقدان بحث‌های زیادی مبنی بر این‌که کدام فیلم بهتر است شده است.

فیلم "بین ستاره‌ای"

جمعه ۲۴ مهرماه، در سانس اول هیچ فیلمی نمایش داده نمی‌شود و سانس دوم ساعت ۲۱:۳۰ به فیلم "بین ستاره‌ای" اختصاص دارد.

بین ستاره‌ای ۲۰۱۴: فیلمی حماسی علمی-تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان است. متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین و مایکل کین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. ماجرای این فیلم دربارهٔ فضانوردانی است که از طریق کرم‌چاله‌ای سفر می‌کنند تا سیاره‌ای قابل سکنی بیابند.

فیلم‌نامهٔ این فیلم را کریستوفر نولان به همراه برادرش جاناتان نوشته است. کریستوفر به همراه لیندا ابست و اما توماس تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده داشتند. فیزیکدان نظری، کیپ تورن یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی و مشاور علمی فیلم است.

انتهای پیام/