سرویس سینمایی هنرآنلاین: داوران بخش مسابقه "جریان های نو" این دوره جشنواره فیلم بوسان به ریاست سیلویا چانگ بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس تایوانی، شنبه صبح در یک نشست مطبوعاتی، اسامی برندگان این بخش را اعلام کردند.

به گزارش ورایتی، جایزه اصلی بخش "جریان های نو" به طور مشترک به "ممیرو" به کارگردانی هادی محقق کارگردان ایرانی و "درخت گردو" به کارگردانی یرلان نورموخامبتوف از قزاقستان اعطاء شد.

"ممیرو" با بازی یدالله شادمانی و تهیه‌کنندگی رضا محقق و مجید برزگر، درباره پیرمردی است که از روی احساس گناه چند بار می‌کوشد خودکشی کند. دومین فیلم محقق روز جمعه نیز در بوسان برنده جایزه فیپرشی شد.

"درخت گردو" درباره زندگی روزمره در یک ده کوچک است. این اولین فیلم بلند داستانی نورموخامبتوف است.

چانگ درباره "ممیرو" گفت: "ممیرو" یک نمونه فوق‌العاده از قصه‌گویی تصویری و مملو از احساس است. فیلم تا حدی درباره چگونه مردن است، اما بیشتر درباره چگونه زنده ماندن است و اینکه در مقام انسان چگونه شرف خود را حفظ کنیم. "ممیرو" یک فیلم زیباست.

جوایز سونجی دیگر بخش مسابقه جشنواره بوسان نیز به طور مشترک به فیلم کره‌ای "خاطرات شرم‌آور" به کارگردانی لی ایون-جیونگ و "در نیا" به کارگردانی لاو کک هوات از تایوان اعطاء‌ شد.

برندگان جوایز خود را شنبه غروب در مراسم اختتامیه پیش از نمایش فیلم چینی "فریاد کوهستان" دریافت می‌کنند.

سال گذشته نیز فیلم "سیزده" ساخته هومن سیدی از ایران به طور مشترک با یک فیلم کره‌ای، برنده جایزه اصلی بخش "جریان های نو" شد. اصغر فرهادی کارگردان ایرانی رئیس داوران این بخش بود.