سرویس تجسمی هنرآنلاین: موهبت خدایی طراح جوان که نخستین نمایشگاه خود با عنوان "من‌یمال" را از ۱۷ تا ۲۴ مهرماه در گالری ویستا پلاس به نمایش می‎گذارد، درباره این نمایشگاه به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین، گفت: در این نمایشگاه ۱۲ اثر طراحی با قلم فلزی در ابعاد A۳ و A۴ به نمایش گذاشته شده است.

او درباره ایده آغازین شکل‎گیری این نمایشگاه نیز اظهار کرد: من همیشه به این موضوع فکر می‌کردم که از چه زمان ما احساس کردیم با حیوانات تفاوت داریم؟ ما معمولا با چیزهای که به ما شبیه‎تر هستند ارتباط بیشتری برقرار می‎کنیم و من به این فکر کردم که اگر به حیوانات لباس بپوشانیم آیا آدم‎ها با آنها ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد یا بیشتر به آن‌ها احترام خواهند گذاشت؟ به علاوه نگاه معصومانه حیوانات نیز برای من موضوع مهمی است، این نگاه بر ما تاثیر می‏‌گذارد و با همین نگاه است که انسان ممکن است نوعی نزدیکی یا شباهت با حیوانات احساس کند.

این هنرمند با بیان اینکه همیشه کار کردن با خط را دوست داشته است افزود: از نخستین تجربه‌های نقاشی‎ام همیشه کار با خطوط و به شکل سیاه و سفید را دوست داشتم. به همین دلیل بیشتر از نقاشی به طراحی علاقه دارم و این آثار نیز طراحی هستند. نکته دیگر آنکه همه این آثار پرتره هستند، آن‌ها در قاب‌های خود نشسته‌اند و مستقیم در چشم مخاطب نگاه می‏‌کنند، زیرا به این ترتیب بیشترین ارتباط با مخاطب برقرار می‌شود. این ارتباط و چشم در چشم شدن برایم بسیار مهم بود و به این ترتیب این آثار بیشتر به شکل آینه، عکس پرسنلی یا عکس عزیزی در قاب عمل می‏کنند.

خدایی ادامه داد: این آثار ۱۲ حیوان مختلف هستند، اما این مجموعه از بز و میش آغاز شد و به کند و کاو در حیواناتی از این خانواده گذشت و پس از آن به دیگر حیوانات نیز کشیده شد. من در طراحی وسواس زیادی دارم به همین دلیل در مورد این حیوانات بسیار کار کردم و تا آنجا که ممکن بود آن‌ها را از نزدیک دیدم یا در کتاب‏‌ها به تصاویر اصلی آن‌ها مراجعه کردم تا بتوانم آن‌ها را به درستی تصویر کنم.

وی با اشاره به توجه خود به موضوعات زیست محیطی در این مجموعه اظهار کرد: من با یک گروه فعال محیط زیست همکاری می‏‌کنم و چنین موضوعاتی برایم دارای اهمیت بسیار است. به علاوه هرچه بیشتر در چنین فعالیت‎هایی شرکت می‌کنم ارتباط بیشتری با حیوانات برقرار کرده و بیشتر تحت تاثیر آن‌ها قرار می‏‌گیرم و انتقال این احساس و تاثیر در آثار این نمایشگاه وجود داشته باشد.

موهبت خدایی متولد ۱۳۶۷ و دانش‌آموخته رشته نقاشی از دانشگاه هنر است. "من‌یمال" نخستین نمایشگاه انفرادی این هنرمند جوان است.

"من‌یمال" از ۱۷ تا ۲۴ مهر در گالری ویستا پلاس به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲ پلاک ۱۱ برگزار می‏‌شود.

انتهای پیام/