سرویس مد و لباس هنرآنلاین : تا به حال احساس سوزن سوزن شدن ناشی از اینکه کسی به شما نگاه می‌کند را داشته‌اید؟ در آینده، این احساس ممکن است کمتر شبیه داستان یک فیلم ترسناک باشد، اگر این لباس سه بعدی باور نکردنی تولید شود.

بهناز فرهی، معمار و "طراح تعاملی" یک قطعه لباس طراحی کرده است که با دوربین حساس به خیره نگاه کردن انسان ساخته شده است. هنگامی که دوربین تشخیص دهد فردی در حال نگاه کردن به شما است، رشته‌های روی لباس مانند یک شقایق دریایی تکان می‌خورند و حتی به شما امکان می‌دهند سن و جنس شخص را تخمین بزنید.

این لباس با الهام از رفتار انعطاف‌پذیر پوست انسان طراحی شده، بنابراین نمایش دهنده ویژگی‌های متفاوت در نقاط مختلف بدن مانند سفتی ونرمی است.

فرهی گفته است از یک چاپگر سه بعدی استفاده کرده که به او اجازه می‌دهد محصول مورد نظر خود را با مواد کامپوزیت با انعطاف پذیری و تراکم‌های مختلف بسازد. همچنین می‌تواند چندین ماده با خواص متفاوت را به شکل‌های مختلف با هم ترکیب کند و محصول نهایی را در یک نسخه چاپ کند.

شاید استفاده از چنین لباسی عجیب به نظر برسد اما دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم این لباس نمی‌تواند زیبا و طبق مد باشد. اگرچه این لباس در حال حاضر تولید انبوه نمی‌شود اما شاید در آینده همه ما آن را بپوشیم.

بهناز فرهی معمار و طراح تعاملی، به بررسی پتانسیل محیط‌های تعاملی و ارتباط آنها با بدن انسان می‌پردازد. به طور خاص او علاقه‌مند به اجرای فن‌آوری‌های در حال ظهور در هنر و معماری معاصر است. هدف او این است که به منظور افزایش ارتباط میان انسان‌ها و محیط زندگی آنها، اصول طراحی-حرکت را با الهام از سیستم‌های طبیعی اجرا کند. کار او درمعماری، مد، تولید افزودنی و فن آوری رباتیک کاربرد دارد.

فعالیت‌های بهناز فرهی در سطح بین‌المللی در ایالات متحده آمریکا، کانادا و چین به نمایش گذاشته شده و در چندین مجله و وب سایت معرفی شده است. او چندین جایزه از جمله جایزه اول سازمان هنری جنبشی در سال 2013، جایزه اول بهترین کار دانش‌آموزان در کنفرانس ACADIA در سال 2014، و یک لوح افتخار با عنوان فراتر از برنده در غرفه نوآوری در بارسلونا سال 2015 دریافت کرده است.

دیتیلز

انتهای پیام/