سرویس سینمایی هنرآنلاین: "خانه یحیی" به کارگردانی حمیدرضا قربانی نام موقت این فیلم است که این روزها به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی در مرحله پیش‌تولید قرار دارد.

تاکنون حضور مهناز افشار و علی مصفا در این فیلم قطعی شده و دست‌اندرکاران "خانه یحیی" در حال مذاکره برای انتخاب بقیه بازیگران هستند. فیلمی که فیلمنامه‌اش توسط حمید رضا قربانی نوشته شده و مضمونی اجتماعی دارد. این دومین همکاری مهناز افشار و علی مصفا بعد از "چه کسی امیر را کشت؟" است.

این فیلم مضمونی اجتماعی با چهار پرسوناژ اصلی دارد که فیلمنامه آن را آزیتا ایرایی بر اساس طرحی از حمیدرضا قربانی نوشته است.

"خانه یحیی" سال پیش پروانه ساخت خود را به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی از سوی سازمان سینمایی دریافت کرد که قرار بود مراحل پیش‌تولید این فیلم شهریورماه به پایان برسد که گویا انتخاب بازیگران باعث شد تا فیلمبرداری این پروژه تا به امروز به تعویق بی‌افتد. داستان فیلمنامه این فیلم در پائیز و زمستان می‌گذرد و بر اساس این فصل‌ها به‌زودی کار تولیدش آغاز خواهد شد. این اولین فیلم بلند سینمایی حمیدرضا قربانی است که به‌ احتمال فراوان در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت.

قربانی پیش‌ از این در مقام دستیار اول کارگردان در فیلم‌های "درباره الی..." و "هم‌نفس" همکاری داشته و تدوین فیلم‌های سینمایی "دهلیز" و "هم‌نفس" را نیز بر عهده داشته است. او سال قبل فیلم ویدئویی "سه ماهی" را ساخت که هانیه توسلی نقش اصلی آن را بازی کرده است.

از جمع عوامل پشت دوربین تاکنون حضور هومن بهمنش در مقام مدیر فیلمبرداری، مهرداد میرکیانی طراح چهره‌پردازی و شیوا رشیدیان طراح صحنه و لباس از دیگر عوامل پشت دوربین این فیلم هستند.

انتهای پیام/