سرویس تئاتر هنرآنلاین : ایمان افشاریان نمایش "جنایت و مکافات" برگرفته از رمان معروف داستایوفسکی را از ۱۲ مهرماه در عمارت مسعودیه روی صحنه خواهد برد. او در خصوص روند شکل‌گیری این اثر نمایشی به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: در مورد "جنایت و مکافات" باید بگویم که یک عمر در گیر این رمان بزرگ و تاثیرگذار داستایوفسکی بودم و همیشه علاقه داشتم روی این رمان کار کنم و در نهایت تصمیم گرفتم بر اساس برداشتی که از این اثر دارم آن را تبدیل به نمایشنامه کنم.

افشاریان با این توضیح که "جنایت و مکافات" نمایشی موزیکال است و برای اولین بار قرار است به این شکل نمایشی در ایران روی صحنه رود، افزود: البته این موضوع را به این جهت مطرح می‌کنم که من تا به حال این نوع شکل نمایشی را در ایران را ندیده‌ام به همین دلیل هم می‌گویم برای اولین بار قرار است یک نمایش موزیکال با این سبک و سیاق اجرا شود. در این اثر بازیگرها آهنگین حرف می‌زنند و در واقع شکل جدیدی در این اثر ارائه می‌شود که باید آن را دید. روزهای تمرین برای گروه روزهای سختی بود چرا که باید تعداد زیادی ملودی روسی را از حفظ می‌کردند و گروه با تیم موسیقی چندین ساعت روی این ملودی‌ها که برای ما ایرانی‌ها هم آشنا نیست کار می‌کردند تا در نهایت نمایش جالبی از کار بیرون بیاید.

این کارگردان تئاتر در خصوص فرم و شیوه اجرای این نمایش نیز خاطرنشان کرد: این اثر را من بر اساس یک ذهنیت شروع به کار کردم و این نمایش ما را خیلی خاص‌تر و سخت‌تر کرده است. همه چیز در ذهنیت و یادآوری‌های شخصیت اصلی و بازپرس پلیس شکل می‌گیرد. ما صحنه‌ای را نداریم که تمام شود و صحنه بعد شروع شود بر همین اساس زمانی که نمایش شروع می‌شود این شخصیت‌ها در خیال و ذهنیت و توهمات‌شان می‌آیند و می‌روند تا در نهایت داستان تمام شود ضمن اینکه شکل موزیکال نیز کار را سخت‌تر می‌کند. ما چهارده بازیگر داریم که در همان حالی که باید روی صحنه متمرکز باشند باید پشت صحنه نیز تمرکز کنند تا شکل سیال ذهن نمایش حفظ شود.

وی در مورد انتخاب بازیگران این نمایش نیز گفت: من همیشه وقتی بازی‌های مجید آقا کریمی را می‌دیدم دلم می‌خواست که در یکی از نمایش‌های من بازی کند و با مهدی پاکدل هم رفاقت دیرینه‌ای دارم و دوست داشتم با هم کار کنیم. این اثر فرصت مناسبی برای اتفاق بود. در این اثر چهارده بازیگر داریم که همه از هنرمندان خوب تئاتر هستند که در کنار من جمع شدند تا این اثر شکل بگیرد.

نمایش "جنایت و مکافات" به کارگردانی ایمان افشاریان از ۱۲ مهرماه تا ۱۲ آبان ماه ساعت ۲۰ در عمارت مسعودیه روی صحنه می‌رود. مجید آقا کریمی، مهدی پاکدل، محمد پویا، زهرا سعیدی، سوده شرحی، الهام شکیب، پرنده علایی، عطا عمرانی، لادن کامیاب، محمود کیان، سپهر گودرزی، رامین محمدیان، مصطفی مظفری، یاشار مومن‌زاده و سیاوش میری در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/