سرویس تجسمی هنرآنلاین: vآیین رونمایی از تندیس شهید شریف اشراف در مراسمی با حضور سردار عبدالله روشن مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران؛ امیر داود کاظمی رییس سازمان ایثارگران نزاجا؛‌ امیر سیروس نیک بخش جانشین و معاون آموزشی مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و عشرت شایق، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۲ تهران در مقبره‎الشهدای منطقه 22 برگزار شد.

در این مراسم امیرسرلشکر ابراهیم گلفام، رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: دفاع مقدس یکی از اثرات و شهدهای شیرینش بصیرت برای مردم بود امروز بصیرتی که در نظام داریم مدیون دفاع مقدس و مدیون شهدا هستیم.

وی افزود: شهید اشراف شهید بصیرت و انقلاب است و قبل از انقلاب نیز شروع به کتابت قرآن کرد این شهید به واسطه تفکرات و روحیه جهادی که داشت به مناطق دوردست منتقل شد و در واقعه کردستان به صورت داوطلبانه برای دفاع به این منطقه عزیمت کرد این شهید خطاب به همسر خود گفته بود که ارج کتابت قرآن من شهادت باشد و به همین واقعیت نیز رسید.

وی افزود: در هفتمین روز از دفاع مقدس که با عنوان بصیرت است از تندیس قهرمانی چون شهید اشراف رونمایی می‌شود قهرمانی که شهید بصیرت است.

عشرت شایق معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۲ تهران نیز در این مراسم گفت: در این محل مقدس با حضور یادگاران دفاع مقدس جمع شده‎ایم تا تندیس یکی از شهدای بزرگ دفاع مقدس را رونمایی کنیم. با نصب این تندیس یاد و خاطره این شهید دوران دفاع مقدس زنده خواهد شد.

همچنین در پایان این مراسم لوح تقدیر و تندیسی به رسم یادبود به مادر، همسر و خواهر شهید اشراف اهدا شد.

سرلشکر شهید شریف اشراف به سال 1316 در شیراز به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات خود در دانشکده افسری، برای گذراندن دوره نظامی به آمریکا رفت و ضمن گذراندن دوره‌های مقدماتی رنجری، چتربازی و تکاوری را نیز در آنجا آموزش دید. در سال 1339 به وطن بازگشت و در مقام استاد درس اسلحه شناسی خدمت خود را آغاز کرد. در دوران انقلاب همواره از آرمان‎های امام خمینی به شکل علنی دفاع می‎کرد و پس از انقلاب و با آغاز جنگ نیز فعالیت خود را در کردستان آغاز کرد. سرانجام سرلشکر شهید شریف اشراف که معاونت لشکر 21 ارتش جمهوری اسلامی را بر عهده داشت، 10 آبان ماه سال 58 در درگیری با نیروهای وابسته ضد انقلاب به شهادت رسید.

در مراسمی دیگر عصر سه شنبه ساعت 16 تندیس شهید ولی‎الله فلاحی در سه راه زعفرانیه از سوی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/