سرویس تئاتر هنرآنلاین: جواد عاطفه سخنگوی بنیاد استاد محمد در رابطه با آخرین فعالیت‌های صورت گرفته در این بنیاد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در حال حاضر مشغول بررسی آثار برای انتخاب جایزه ادبی استاد محمد هستیم. تمام تلاش‌مان بر آن است تا بتوانیم آبان‌ماه همزمان با سالروز تولد زنده‌یاد محمود استاد محمد این کار را انجام دهیم، اما به دلیل تقارن با ماه محرم امکان تغییر و موکول شدن آن به زمان دیگری وجود دارد.

او در مورد نحوه انتخاب و داوری آثار توضیح داد: این کارها شامل آثاری که سال 93 به صحنه رفته‌اند، نمایشنامه‌هایی که توسط ناشرین منتشر شده و بخشی از آثار استان‌های مختلف را نیز شامل می‌شود. این آثار تا دو هفته آینده برای بررسی به داوران سپرده خواهد شد. البته تاکنون با تعدادی از هنرمندان تئاتر و ادبیات برای پذیرش این مسئولیت صحبت کرده‌ایم که اسامی آنها با تکمیل گفت‌وگوها اعلام می‌شود.

عاطفه در مورد راه‌اندازی سایت این بنیاد نیز عنوان کرد: سایت به زودی رونمایی خواهد شد. کلیه اطلاعات آماده است و در حال بارگزاری مطالب هستیم.

سخنگوی بنیاد استاد محمد همچنین در مورد انتشار آثار استاد محمد خاطرنشان کرد: درصدد هستیم مجموعه آثار استاد محمد را به ناشری حرفه‌ای بدهیم. رایزنی‌های لازم با چند نشر در حال انجام است. این آثار شامل حدود بیست نمایشنامه می‌شود که شامل تمام آثار چاپ شده این هنرمند است.

محمود استادمحمد، کارگردان و نمایشنامه‌نویس باسابقه ایران، خالق آثار ماندگاری همچون "آسید کاظم"، "شب بیست‌ویکم"، "سپنج رنج و شکنج"، "دیوان تئاترال"، "دقیانوس امپراتور شهر اقیانوس"، "سیری محتوم"، "چهل پله تا مرگ" و …است.