سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "چشم بر هم زدن" نوشته محمد زارعی و کارگردانی محمدحسین زیکساری در سالن ارغنون اجرا می‌شود. کارگردان این نمایش در گفت و گو با خبرنگار هنر آنلاین گفت: داستان درباره زندگی یک خانواده در دهه شصت است. آغازگاه داستان اکنون این خانواده است که به بهانه‌هایی به گذشته می‌رویم و داستان اصلی روایت می‌شود نمایشنامه در یک خط روایی دایره‌ای در گذشته و حال در رفت و آمد است.

این هنرمند جوان افزود: متن برداشتی آزاد از رمان "آنتن‌دار" نوشته فرهاد بابایی است که به نویسندگی محمد زارعی و به درخواست من در تعامل با نویسنده رمان برای اجرا آماده شده است اما در اجرا این نمایش بسیاری از صحنه‌ها بر اساس خاطرات کودکی خودم بازسازی شده است و سعی کرده‌ام تا جایی که ممکن است به متن هم وفادار باشم.

زیکساری در خصوص شیوه اجرا و تکنیک روایت نمایش تاکید کرد: ما بین واقعیت و رویا در حرکت هستیم و این موجب می‌شود که با اجرایی صرفا رئالیستی روبرو نباشیم و سعی شده است با استفاده از عناصر خیال‌انگیز در بستر رئالیسم توجیه‌پذیر و تاثیرگذار باشد.

او افزود: بافت قدیمی سالن ارغنون، مانند حوض، درختان و خانه قدیمی فضایی می‌سازد که انگار متعلق به همین خانواده است و محیط بیرون از سالن اجرا نیز در خدمت اجرا قرار می‌دهد. این چیدمان بیشترین انگیزه من برای انتخاب این سالن برای اجرا اثر بود.

کارگردان نمایش "چشم برهم زدن" در پایان گفت: خوب خاطرم هست در کودکی منزل یکی از اقوام‌مان در بمب باران تخریب شد، اجساد تکه پاره شان صدای ناله سوزناک بستگان بستری بخشی از این اتفاقات است اما من در نمایش سعی کرده‌ام لحظات شیرین زیادی وجود داشته باشد تا کمی از شدت این غم را بکاهد.

به گزارش سرویس تئاتر هنر آنلاین نمایش "چشم برهم زدن" به نویسندگی محمد زارعی و کارگردانی محمدحسین زیکساری تا 15 مهر، هر روز بجز شنبه‌ها ساعت 21 در تماشاخانه ارغنون اجرا می‌شود. ابراهیم عزیزی، سرور عرب پور، علی پویا قاسمی، آندیا عبدالرسول، مهرداد مصطفوی، سجاد تابش، سروش شاکر، ارغوان پورصفر، پرهام یدالهی، هانیه نجفی، بهنوش ناصرپور، رعنا قادری، شروین عقیلی، مهسا محب اهری بازیگران این نمایش هستند و محمد صمدی راد تهیه کننده نمایش است.

انتهای پیام/