به گزارش هنرآنلاین: نوید ذوالریاستین از اعضای گروه پایور در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی درباره نحوه شکل گیری گروه پایور در ابتدا گفت: گروه پایور توسط استاد "فرامرز پایور" بنیان گذاری شده و در این چند سال فعالیت های چشم گیری داشته است. این گروه با خواننده های سرشناسی چون عبدالوهاب شهیدی و محمدرضا شجریان همکاری کرده است و در حال حاضر گروه پایور به سرپرستی سعید ثابت از شاگردان برجسته استاد فعالیت های خود را با خوانندگان جوانی چون امید اظهری ادامه می دهد.

وی ادامه داد: تمامی قطعاتی که در این کنسرت اجرا می شود از ساخته ها و تنظیم های سعید ثابت است و این کنسرت در سه بخش اجرا می شود.

ذوالریاستین افزود: در بخش اول تکنوازی تنبک را توسط استاد محمد اسماعیلی خواهیم داشت و در ادامه و در بخش دوم دونوازی سنتور و تنبک را خواهیم داشت که سعید ثابت و محمد اسماعیلی در این بخش هنرنمایی می کنند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: بخش آخر این کنسرت گروه نوازی و اجرای تصانیفی چون "ز هجر رویش"، "ز من نگارم" از عارف قزوینی، "صبا" سروده حافظ و "سزاوار تو" از اشعار سعدی اجرا خواهد شد.

گفتنی است در گروه موسیقی سنتی پایور هنرمندانی چون محمد اسماعیلی تنبک، محمد مقدسی کمانچه، مهرداد وادانی تار، سعید ثابت سنتور، زمان خیری تار، فرهاد احمدی تار بم، بنفشه بختیاری سنتور بم، بهنوش بهنام نیا کمانچه و سمانه باروتی قیچک هنرنمایی می کنند. خوانندگی بخش تصانیف نیز برعهده امید اظهری است. سعید ثابت علاوه بر نوازندگی سنتور به عنوان آهنگساز و سرپرست گروه پایور را همراهی می کنند.

گفتنی کنسرت گروه پایور پنج شنبه 19 شهریور ماه ساعت 18:30 در تالار وحدت برگزار می شود و برای تهیه بلیط این کنسرت می توان به سامانه فروش بلیط iranconcert.com مراجعه کرد.

انتهای پیام/