به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی با بررسی اجمالی وضعیت رویدادهای تئاتری در دیگر کشورها و فرهنگ ها، آمارهای منتشره را محصول کنکاش و مطالعات مستند ندانست و از طرح های پژوهشی مرکز هنرهای نمایشی که درصدد ارائه آمارهای دقیقی از عمومیت تئاتر در بخش‌هایی هم‌‌چون تعداد سالن ها، فارغ التحصیلان تئاتر، جمعیت تئاتری، رویدادها و ... خبر داد.

شفیعی با اشاره به اهمیت رویدادهای تئاتر استانی، ضرورت اصلاح چشم‌اندازی که افقی فراتر از حضور در جشنواره ها و رویدادها را برای تئاتر متصور نیست، یادآوری نمود و با تاکید بر تولید و اجرای عمومی تئاتر، فرجام رویدادهای استانی را تعالی تئاتر و تقرّب مردم به هنر نمایش دانست. وی با اشاره به ایام همکاری خود در این استان و تقدیر از تلاش ها و پیگیری های مهندس حسینی کاشانی، حضور برخی چهره‌های تئاتری در صدر ادارات شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز را غنمیت دانسته و اظهار امیدواری کرد که روزهای بهتری را برای تئاتر البرز شاهد باشیم.

شفیعی با تقدیر از گروه های هنری، اساتید، داوران و عوامل اجرایی پنجمین دوره تئاتر استانی البرز، طرح تبادل اجرای آثار برگزیده تئاتر استان ها در قالب تفاهم نامه های استانی را پیشنهاد داد و به گروه‌های استانی که اهتمام خود را براجرای عموم قرار دهند، حمایت مالی و معنوی مرکز هنرهای نمایشی را نوید داد.

کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، حسینی‌کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و استاد فتحعلی بیگی رییس انجمن نمایش استان البرز از دیگر سخنرانان این برنامه بودند.

در پایان آیین اهدای جوایز برگزیدگان پنجمین دوره تئاتر استانی البرز برگزار گردید و هنرمندان برگزیده توسط مسئولان و هنرمندان حاضر در این آیین مورد تشویق قرار گرفتند.