به گزارش هنرآنلاین به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه "تولد ماه" که به منظور بزرگداشت استادان و هنرمندان پیشکسوت کشورمان در سالروز تولدشان برگزار می‌شود، این ماه به بزرگداشت استاد "پرویز پورحسینی" بازیگر تئا‌تر، سینما و تلویزیون اختصاص دارد.

قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، نصرالله افجه‌ای، جلیل رسولی، علی نصریان و داوود فتحعلی بیگی از جمله هنرمندانی بودند که در برنامه‌های گذشته "تولد ماه" تجلیل شده‌اند.

پرویز پورحسینی در ۲۰ شهریور ۱۳۲۰ در تهران متولد شد. آموزش بازیگری را از سال ۱۳۳۹ در کلاس‌های شبانه اداره هنرهای دراماتیک آغاز کرد. از جمله نمایش‌های معروف او می‌توان به "شیون و استغاثه پای دیوار بزرگ شهر" و "جنایت و مکافات" به کارگردانی دکتر علی رفیعی، "لئوکادیا" و "مرغ دریایی" به کارگردانی حمید سمندریان و "کارنامه بندار بیدخش" به کارگردانی بهرام بیضایی اشاره کرد. او در سریالهای تلوزیونی "امیرکبیر"، "روزی روزگاری"، "ملاصدرا" و "مختارنامه" نقش آفرینی کرد. با فیلم سینمایی "چشمه" وارد سینما شد و در "کمال‌الملک" مرحوم علی حاتمی و "باشو، غریبه کوچک" بهرام بیضایی خوش درخشد. او برای فیلم‌های "اوینار" و "طلسم" نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای بهترین بازیگر نقش اول مرد بود و توانست برای فیلم "مریم مقدس" دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد.

"تولد ماه" ویژه بزرگداشت استاد پرویز پورحسینی با حضور هنرمندان تئا‌تر، سینما و تلویزیون ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۱۹ شهریور در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر، خیابان اسفندیاری برگزار می‌شود.