سرویس مد و لباس هنرآنلاین : در سال‌های گذشته همکاری بین هنر و مد به شیوه‌های مختلف بارها اتفاق افتاده است. لحظاتی وجود دارد که طراحان مد تبدیل به هنرمند می‌شوند، گاهی هنرمندان تبدیل به طراح مد می‌شوند و گاه هر کدام از آن‌ها چیزی کاملاً متفاوت از موجودیت خود را ارائه می‌دهد.

هر دو ژانر هنرهای زیبا و طراحی مد بر روندهای اجتماعی تأثیر می‌گذارد، اما از سوی دیگر رابطه در حال تغییر آن‌ها از یکی به دیگری، خود بازتابی از جامعه به‌عنوان یک کل است. شاید بعضی از مداخلات و همکاری‌ها موفق‌تر از دیگران باشند، اما آنچه در درجه اول مهم است ترکیب کردن این دو حوزه و نتایج فوق‌العاده‌ای است که از بازی خیالی طراحان ممتاز به دست آمده است.

تاکاشی موراکامی و لویی ویتون - 2007

در میان میلیون‌ها چشم کارتونی و گل‌های خندان موجود در نمایشگاه سال 2007 هنرمند پاپ ژاپنی، تاکاشی موراکامی، که به شکل پوستر، جاکلیدی و... هم ارائه شدند، لویی ویتون هم در مجموعه‌ای از کارهای گرانقیمت خود از آثار این هنرمند استفاده کرد.

بر روی کالاها حروف اول اسم شخصیت‌های معروف و نقوشی از موراکامی قرار گرفت و این مجموعه به طور خاص برای ارائه در بوتیک‌ها طراحی شد. این کار در همه موزه‌های هنر آمریکایی بی‌سابقه بود. در روز افتتاح این نمایشگاه، خبرنگاری از یک سوپر مدل پرسید: "نظر شما در مورد این همکاری هنر و مد چیست؟" و او پاسخ داد" خوب، قطعا این کار باعث می‌شود مد جالب‌تر شود."

هوگو گینس و کوچ -2012

برند کالاهای چرمی کوچ، توجه زیادی به همکاری با هنرمندان دارد. این برند که در مجموعه‌های مختلف خود از آثار هنرمندان متفاوتی بهره برده است، در ادامه مسیر مرسوم خود با هنرمند تصویرگر انگلیسی، هوگو گینس، همکاری کرد تا مجموعه‌ای در تعداد محدود شامل کیف لپ تاپ، کیف پول و... را با تصاویر ساده و جذاب خود طراحی کند. این طراح از نقش‌های ساده خطی عینک و لیوان گرفته تا انسان و کرگدن را رو کیف‌ها آورد و کارهای او با استقبال زیادی مواجه شد.

انتهای پیام/