به گزارش هنرآنلاین : به نقل از روابط عمومی گروه داماهی، آلبوم "داماهی" روز جمعه این هفته ساعت 18 با حضور اعضای گروه و جمعی از هنرمندان موسیقی در شهر کتاب فرشته رونمایی می‌شود.

گروه "داماهی" همچنین در حال آماده سازی خود برای برگزاری دو کنسرت در روزهای 18 و 19 شهریور ساعت 21 در برج آزادی هستند تا در فاصله کمتر از یک هفته از انتشار آلبوم میزبان علاقمندان موسیقی باشند.

در کنسرت گروه داماهی علاوه بر اعضای گروه همایون نصیری، نوازنده توانمند سازهای پرکاشن به عنوان هنرمند مهمان حضور دارد. علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت پیشنهاد (www.peeshnahad.com) مراجعه کنند.

از عمر گروه داماهی حدود یک سال می‌گذرد و در این مدت بطور مداوم اعضای گروه مشغول به تمرین و آهنگسازی بودند و بالاخره آلبوم "داماهی" روز 13 شهریور ماه منتشر می‌شود.

اعضای ثابت این گروه رضا کولغانی (خواننده)، دارا دارایی (گیتار بیس)، حمزه یگانه( پیانو، کیبورد و بِنجو)، ابراهیم علوی (عود و گیتار) و شایان فتحی (درامز) هستند. و البته آلبوم "داماهی" در کنار از اعضای ثابت نوازندگان مهمانی همچون استاد قنبر راستگو (نی جفتی)، ماهان میرعرب (گیتار)، احسان نی‌زن (کمانچه و ویالن) و مجید سالاری (هم‌خوان) بهره برده است.

"داماهی" با تمرکز بر موسیقی محلی جنوب ایران فعالیت کرده و اولین آلبومش را به مرحله انتشار رسانده است هر چند نغمه‌هایی از بلوچستان و شمال ایران هم در آلبوم شنیدنی است. محصول موسیقایی این گروه از ترکیب موسیقی مدرن امروزی با موسیقی محلی جنوبی شکل گرفته است. دارا دارایی، سرپرست این گروه چندی پیش گفته بود: موسیقی داماهی، موسیقی فولک ایرانی است با رَگه‌هایی از جَز، رِگه و راک. این موسیقی به نوعی در "موسیقی ملل" هم می‌گنجد. ولی به طور کلی موسیقی "داماهی" از نظر من پاپ است و برای مخاطب عام جذاب خواهد بود.

این آلبوم توسط شایان فتحی در شادو استودیو (Shadoo Studio) در شهر مادرید اسپانیا میکس و مستر شده. فرشاد شکوه‌فر،شایان فتحی، کسرا ابراهیمی، پویا نیک‌پور و صادق تسبیحی هم صدابرداران این آلبوم بودند. مجتبی ادیبی گرافیست و طراح پوستراست و امیر موسوی هم عکاسی این مجموعه موسیقایی بوده.آلبوم داماهی متشکل از 14 قطعه است؛ "دخترک"،"یار عزیز"،"بمان"،"صندلی"، "محله خاموشان"، "سوگند"، "لنج بیوه"،"شب‌های روز"،"گوش واره"، "تَرنگ"،مردن مردانه"،"صدا"، "گلبوته" و"سامبای بهار" و به تهیه کنندگی احسان رسول‌اف تولید و توسط نشر موسیقی نوفه به بازار عرضه می‌شود.

ورود به مراسم رونمایی برای عموم آزاد است و علاقمندان می‌توانند روز جمعه 13 شهریور ماه ساعت 18 به آدرس میدان تجریش خیابان شهید دربندی (مقصود بیک) بین خیابان ملکوتی و خیابان هفدهم (حسابی) شماره 32 (شهر کتاب فرشته) مراجعه کنند.

انتهای پیام/