سرویس تئاتر هنرآنلاین :نمایش "هفت خواب" نوشته شهناز روستایی به کارگردانی نگین ضیائی در بخش مرور تئاتر دانشگاهی هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی ۷ شهریور ماه در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه می‌رود.

نگین ضیائی درباره این اثر نمایشی به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: این نمایش روایت داستان یوسف و زلیخا است که در قالب هفت خواب توسط هفت راوی بازگو می شود.

او در رابطه با روند شکل گیری این نمایش توضیح داد: من این متن را سال گذشته در دانشگاه سوره برای پروژه پایانی درس نمایش ایرانی آماده کردم و وقتی در دانشگاه اجرا شد مورد توجه اساتید و دانشجویان قرارگرفت،به همین علت با برخی از اساتید اهل فن در حوزه نمایش ایرانی مشورت کردم و به کمک آنها نمایش را کامل تر کردم و به پیشنهاد استاد فتحعلی بیگی این نمایش را در جشنواره آیینی سنتی شرکت دادم که خوشبختانه مورد قبول قرار گرفت و ما وارد جشنواره شدیم.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: در این نمایش ما از برخی گونه های نمایش شادی آور مثل نمایش های شادی آور زنانه و سیاه بازی استفاده کردیم که امیدوارم مورد توجه تماشاگران قرار بگیرد، مسئله ی مهمی که دوست دارم به آن بپردازم این است که، سلیقه من نمایش ایرانی است و از همان ابتدا که وارد دانشگاه شدم دوست داشتم نمایشنامه هایی ایرانی را کارکنم چون از این طریق می توانم فرهنگ وطنی خودم را ترویج دهم و بوسیله آن می توانم دغدغه های مردم خودم رابازگو کنم ، اما متاسفانه دانشجویان تئاتر به نمایش ایرانی توجهی نمی کنند، حتی برای بعضی ها بی کلاسی است که نمایش ایرانی کار کنند ، به هر جهت امیدوارم که این تفکر از بین برود و دانشجویان تئاتر بیشتر به این عرصه توجه کنند.

در این نمایش سپیده معصومی ،لیلا خسروی، شیرین جروقی ، فائزه امیری ،هدیه خانیان هدیه صالحی، فرنوش فرهنگ، مهدی صفاری نژاد،پرنیان رحیم زاده، لارسیا شایگان به ایفای نقش می پردازند.

نمایش "هفت خواب" نوشته شهناز روستایی و به کارگردانی نگین ضیایی ۷ شهریورماه در بخش مرور تئاتر دانشگاهی هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می رود.

گفتنی است، هفدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی روز جمعه ۱۰شهریورماه، با برگزاری آئین اختتامیه در محوطه تالار وحدت تهران به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/