به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری فیلم سینمایی "مزار شریف"، دهمین دوره جشنواره باتومی در گرجستان از 22 تا 29 شهریور (13-20 اکتبر) برگزار می‌شود.

این جشنواره فرصت مناسبی برای فیلمسازان، تهیه‌کنندگان و البته منتقدین است تا در طول برگزاری جشنواره علاوه بر ملاقات با یکدیگر، دانش و تجربه خود را به منظور ارتقا سطح شناخت و دانش مخاطبین از سینما در اختیار علاقه مندان به سینما قرار دهند. هدف از برگزاری این جشنواره افزایش تبادل، درک و همکاری فرهنگی از طریق نمایش فیلم های هنری و غیر تجاری است.

"مزارشریف" به کارگردانی حسن برزیده در بخش رقابتی فیلم های بلند این جشنواره حضور خواهد داشت.

این فیلم داستان کشتار دیپلمات های ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت 10 تن از کارکنان کنسولگری ایران شد.

"مزار شریف" با شعار هیچ جنگی به نفع هیچ مردمی نیست در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و علاوه بر استقبال منتقدان توانست سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم را برای بهزاد عبدی و دیپلم افتخار بهترین جلوه‌های ویژه بصری را برای امیررضا معتمدی به‌دست بیاورد.

عوامل فیلم سینمایی مزار شریف عبارتند از: بازیگران: حسین یاری، مهتاب کرامتی و مسعود رایگان، کارگردان و نویسنده فیلم نامه: حسن برزیده، تهیه کننده: منوچهر شاهسواری، بازنویسی فیلم نامه: مهدی شیرزاد، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست، مدیر هنری: مشکین مهرگان، موسیقی: بهزاد عبدی، طراح چهره پردازی: سعید ملکان، طراح جلوه های بصری: امیررضا معتمدی، مسئول دبیرخانه ستاد کمپین اطلاع‌رسانی و بازاریابی: نازنین دهقانی، مسئول ستاد خبری: علی زادمهر، پخش کننده: موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز، محصول: حوزه هنری.

انتهای پیام/