سرویس سینمایی هنرآنلاین: هفته اخیر، یکی از خبرسازترین هفته‌ها در اکران فیلم‌های روی پرده سینما بود؛ از اکران پر جنب‌وجوش فیلم "محمد رسول‌الله (ص)" به کارگردانی مجید مجیدی تا حرکت عجیب یک کارگردان سینما در اعتراض به حذف سرگروهی فیلمش. "محمد رسول‌ الله (ص)" به کارگردانی مجید مجیدی در دو روز اکران خود به فروش قابل توجهی دست پیدا کرد. این فیلم در 40 سالن سینما در تهران اکران و همزمان در شهرهای بزرگی چون مشهد و اصفهان نیز اکران عمومی شده است. این فیلم با توجه به تیزرهای متعددی که از تلویزیون پخش می‌کند و بیلبوردهایی که در سطح شهر نصب شده، مورد استقبال مردم در این دو روز بوده است.

"محمد رسول‌الله (ص) تاکنون نزدیک به 400 میلیون تومان در تهران و شهرستان‌ها فروش داشته است. شرکت سینمایی نورتابان تهیه‌کننده و پخش‌کننده این فیلم رقم فروش آن را یکی از عجیب‌ترین اتفاقات سینمای ایران می‌داند. استقبال از این فیلم در تهران و شهرستان‌ها به اندازه‌ای بود که در بعضی سالن‌های سینما صف‌های طولانی برای خرید بلیت تشکیل شد و در برخی سینماها نمایش فیلم به سئانس فوق‌العاده رسید. عوامل فیلم "محمد رسول الله (ص)" برای اولین نمایش جهانی این فیلم در افتتاحیه جشنواره مونترال به کانادا سفر کردند. دیگر فیلمی که باعث شد حواشی در اکران رخ دهد، "قندون جهیزیه" به کارگردانی علی ملاقلی‌پور بود؛ فیلمی که حواشی آن روز گذشته با انجام بازی دو تیم فوتبال ستارگان ایران و جهان به اوج خود رسید. در اواسط بازی به ناگهان کارگردان این فیلم با پوشیدن لباسی همراه با لوگو و نام فیلم "قندون جهیزیه" وارد زمین فوتبال شد.

فیلم ملاقلی‌پور که حدود 16 روز است در اکران عمومی به سر می‌برد، به دلیل اکران "محمد رسول‌الله (ص)" از سرگروهی برداشته و با اکران‌های محدود در سالن‌های سینما روبرو شد. این مسئله با اعتراض او روبرو شد. او بعد از چند روز تصمیم گرفت اعتراض خود را به شکلی دیگر و با پخش تراکت برای فیلمش ادامه دهد. با مساعدت سازمان سینمایی و معاون اجتماعی از بازداشت این کارگردان سینما توسط نیروی انتظامی جلوگیری شد. با این حال، "قندون جهیزیه" تاکنون نزدیک به نیم میلیارد تومان فروش داشته و همچنان با چند سئانس محدود روی پرده است. از بازیگران "قندون جهیزیه" می‌توان به صابر ابر، نگار جواهریان، مصطفی ساسانی، حسن عباسی، وحید نفر، حیدر زرقومی، اکبر عبدی، افسانه چهره آزاد، کریم اکبری مبارکه اشاره کرد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است، عطا و معصومه در خانه‌ای مستأجرند، موعد اجاره آن‌ها پایان یافته اما می‌خواهند در خانه بمانند.

"دوران عاشقی" به کارگردانی علیرضا رئیسیان نیز همچنان اکران است. این فیلم هم نزدیک به یک میلیارد و 300 میلیون تومان فروش داشته است. "دوران عاشقی" با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی و فرهاد اصلانی یکی از فیلم‌های عاشقانه‌ای است که در میان فیلم‌های دیگر با تم طنز و نیز فیلم‌های تاریخی خودنمایی می‌کند. "خداحافظی طولانی" به کارگردانی فرزاد مؤتمن نزدیک به 126 میلیون تومان فروش داشته است. شاید اکران فیلم‌های دیگر باعث شده تا فیلم "خداحافظی طولانی" کمتر به چشم مخاطبان سینما بیاید. چرا که این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را با بازی سعید آقاخانی از آن خود کرد و از جمله فیلم‌هایی بوده که مورد توجه منتقدان قرار گرفته است. سعید آقاخانی، ساره بیات، میترا حجار، ابراهیم اشرفی، سهی بانو ذوالقدر، نقی سیف جمالی، محمدباقر صفانور، نادر فلاح، ندا قاسمی، اکبر مددی مهر، علی میلانی از جمله بازیگران "خداحافظی طولانی" هستند. "مردن به وقت شهریور" هم به کارگردانی هاتف علیمردانی هم بعد از 20 روز اکران نزدیک به 500 میلیون تومان فروخته است. حمید فرخ‌نژاد و هانیه توسلی از بازیگران این فیلم هستند.

در این میان فیلم‌های گروه هنر و تجربه هم که اکران هستند، با فروش خوبی در هفته‌های اخیر روبرو بوده‌اند.

به تازگی فیلم " اشیا از آن چه در آینه می‌بینید، به شما نزدیک‌ترند" به کارگردانی نرگس آبیار به جمع فیلم‌های گروه هنر و تجربه اضافه شده است. البته اعلام نشدن میزان فروش فیلم‌های گروه هنر و تجربه باعث می‌شود تا اطلاع کاملی از رقم واقعی آن نداشته باشیم. "اشیا از آنچه در آینه می‌بینید، به شما نزدیک‌ترند" زندگی زن بارداری از قشر ضعیف جامعه به نام لیلا را روایت می‌کند که به همراه همسرش فرید و فرزند ۲ ساله‌اش مستأجر دو پیرزن مهربان است. روزی برای لیلا میهمان می‌رسد که این مهمانی برای او ماجراهایی پیش می‌آورد. گلاره عباسی، حسام بیگدلو، امیرغفارمنش، مهران رجبی، گیتی معینی، فاطمه شکری و رامسین کبریتی بازیگران این فیلم هستند که نخستین فیلم نرگس آبیار در مقام کارگردانی است. او کارگردان فیلم تحسین‌شده "شیار 143" است. انتهای پیام/ صبا شادور