سرویس تجسمى هنرآنلاین: نمایشگاه تابستانی "صد اثر ، صد هنرمند " امسال بیست و چهارمین سال خود را شروع کرد ، و شگفتی آفرید.

من فقط آماری ارایه می‌دهم و شما خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ! :

این نمایشگاه از دوم مرداد شروع شد و تا دوم شهریور ادامه پیدا کرد. در شروع کار 167 اثر هنری از187 هنرمند تحویل گرفته شد.(از برخی از هنرمندان بیش از یک اثر گرفته شد). و در نهایت، به تناوب روی هم رفته 340 اثر در این یک ماه در گالری ارایه شد. یعنی هر کاری که فروش می‌رفت بلافاصله بسته‌بندی و به خریدار تحویل می‌شد و کار دیگری را جایگزین می‌کردیم.

در آخر کار 111 اثر نقاشی و مجسمه به فروش رفته بود. حدودا روزی سه تا چهار اثر. یعنی حداقل فروش یک نمایشگاه یک هفته‌ای در یک روز. 60 درصد تماشاچیان برای اولین بار بود که به گالری ما می‌آمدند و حدود 30 درصد آنها برای اولین بار اثر هنری خریدند! و این برای ما مایه مباهات شد.با امکانات تسهیلی که مهیا کرده بودیم توانستیم زمینه‌ای مناسب برای آسان‌تر خریدن اثر هنری فراهم کنیم.

اتفاق خوشایندی که افتاد این بود که فروش بالای ما در گرو فروش آثار هنرمندان گرانقیمت مثل سپهری و .... نبود . در واقع به نوعی ساختارشکنی شد.

از همان سال 67 که گالری گلستان شروع به کار کرد یکی از مهم‌ترین هدف‌هایش فرستادن اثر هنری به خانه‌ی اشخاص در طبقه متوسط اجتماع بود. یعنی مهمترین، پر جمعیت‌ترین و شریف‌ترین طبقه اجتماعی. و بالاخره امسال به هدف‌مان رسیدیم. ارزان‌ترین اثر ارایه شده صد هزار تومان و گران‌ترین اش دویست و پنجاه میلیون تومان بود . در نهایت 111 اثر به فروش رسید به هشتصد و چهل میلیون تومان.

پر فروش‌ترین هنرمند شمس‌الدین غازی بود و بعد از او مصطفی دره‌باغی، مرتضی دره‌باغی، آرمان یعقوب‌پور ، کیوان بیرانوند،علی ترقی‌جاه و فریبا بهمنی. این جا باید یک نتیجه‌گیری مختصر کنم که: اگر منصف باشیم . اگر حرص مال نزنیم . اگر نسبت به هنر متعهد و مسئول و با هدف باشیم و اگر خریدار را دست کم نگیریم و به حضوراش و خواست‌اش احترام بگذاریم و اعتمادش را جلب کنیم. آن وقت همین شود که شد. اگر عمری باقی باشد باید بگویم به امید نمایشگاه "صد اثر ،صد هنرمند " سال آینده. و با تشکر از تمام کسانی که به ما اعتماد کردند. انتهاى پیام.