به گزارش هنرآنلاین به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با دهه کرامت اختتامیه جشنواره بچه‌های محراب، ویژه مکبرین و موذنین زیر ۱۵ سال شهر تهران، با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جمعی از مدیران فرهنگی هنری مناطق شهر تهران و شرکت‌کنندگان جشنواره در مصلی شهرری برگزار شد.

رضا دوستعلی رئیس فرهنگسرای اخلاق و دبیر جشنواره در ابتدا با ارائه گزارشی از روند برگزاری، از تمام مناطقی که در این طرح شرکت کردند، تقدیر کرد. در ادامه علی‌اکبر توپچی رئیس فرهنگسرای قرآن از برگزاری دوره‌های منظم آموزشی برای برگزیدگان این طرح خبر داد و گفت: تفاوت این جشنواره با دیگر مسابقه‌ها در این بود که کسانی که رتبه برتر نمی‌آوردند، هرگز ناراحت نمی‌شدند و جا دارد تاکید کنیم، در چنین جشنواره‌هایی، برد و باخت معنا ندارد.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در ادامه بعد از تجلیل از خانواده مرحوم محمود مرتضایی‌فر موذن و مکبر فقید نماز جمعه تهران، گفت: شاید بهترین همایش تهران، در بهترین مکان و در بهترین زمان، همین بچه‌های محراب باشد. چرا که در دهه کرامت، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) حضور در این جشنواره افتخاری بزرگ و ذخیره آخرت است.

صلاحی ادامه داد: توصیه می‌کنم این برنامه‌ها در سطح تهران گسترش پیدا کند تا از بهترین فرزندان انقلاب و خانواده‌هایشان، بتوانیم تقدیر و تشکر کنیم.

وی با اشاره به ۱۲۰ برگزیده این جشنواره گفت: خانواده‌ها قدر چنین فرزندانی را بدانند. بهترین حالت انسانی، در حین اذان گفتن است. خوشا به حال پدر و مادرانی که این مکبرین و موذنین را تربیت کرده‌اند، که هم هنر والایی دارند و هم فرهنگی دینی را گسترش می‌دهند.

محمود صلاحی در پایان با تاکید بر اولویت مسجد محوری در امور فرهنگی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا ارتباط خوبی بین مساجد و مراکز فرهنگی هنری برقرار کنیم تا چنین برنامه‌های فاخری، گسترش پیدا کند.

در این مراسم، از 120 موذن و مکبر زیر 15 سال مناطق 4، 5، 8، 12، 13، 14، 16، 17، 18 و 20 تهران تجلیل شد.