سرویس تجسمی هنرآنلاین: حسین نوش آبادی به همراه مسئولین استان همدان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و معاون فرهنگی اداره ارشاد استان همدان از نمایشگاه "دهه کرامت" بازدید کردند.

نمایشگاه دهه کرامت که شامل 26 قطعه عکس از بارگاه حرم علوی است که توسط "محمد خوشرو" از زوایای مختلف حرم علوی عکسبرداری شده است و استان همدان پس از استان‌های البرز، زنجان و قزوین به عنوان چهارمین استان برگزارکننده این نمایشگاه در کشور است.

محمد خوشرو در بازدید معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این نمایشگاه در خصوص این نمایشگاه این‌طور توضیح داد که نمایشگاه بارگاه حرم علوی شامل ۲۶ قطعه عکس از بارگاه حرم حضرت علی (ع) است، که این عکس‌ها در شش سال اخیر از زوایای مختلف حرم علوی عکسبرداری شده است.

خوشرو با بیان اینکه تا پایان سال جاری در همه مراکز استان‌ها نمایشگاه عکس "بارگاه حرم علوی" برگزار خواهد شد، افزود: این نمایشگاه علاوه بر جنبه مردم شناسی، جنبه معماری و اجزای هنری شکل دهنده حرم امیر المومنین (ع) را نیز بازگو می‌کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه معرف معماری تاریخی اسلامی و دوره‌های مختلف تاریخی بارگاه ائمه (ع) و حضرت علی (ع) است و موجب یادآوری هنر گذشتگان و فرهنگ سازی معماری اسلامی می شود.

نمایشگاه عکس حرم علوی از سوم مرداد به ابتکار دبیرخانه شوراى فرهنگ عمومى کشور محقق شده که تا ٢٠ اسفند ١٣٩٤ در ٣٠ استان کشور به نمایش عمومى درمى‌آید و همه عکس‌هاى این مجموعه از گنجینه هنرى موسسه توسعه ایرانیان است ونمایشگاه جنبه فروش ندارد

گزارش تصویری مرتبط