سرویس تجسمی هنرآنلاین: "مرثیه‌اى براى کتابسوزى‌ها" اثر على اتحاد که زمستان سال گذشته در فرهنگسراى نیاوران اجرا شد به صورت فیلم-اجرا منتشر مى‌شود. فیلم این رخداد را انتشارات بتهوون در مجموعه فیلم تئاترهایش منتشر کرده است که روز جمعه ۳۰ مرداد ماه در مجموعه لاجوردى رونمایى خواهد شد. "مرثیه‌اى براى کتابسوزى‌ها" اثرى چند رسانه‌اى بود که دى و بهمن ماه نود و سه در گالرى یک فرهنگسراى نیاوران در معرض دید مخاطبان قرار گرفت.

در بخش ویدیویى این اجرا هانیه توسلى و مهدى احمدى و نیز در بخش زنده اجراها بابک حمیدیان، نورا هاشمى، جواد مولانیا، نیکو ترخانى، نوید هدایت پور و نیز در بخش موسیقى، نغمه مرادآبادى، حامد کاظمى و ژوبین کلهر ایفاى نقش کردند.

موسیقى ویدیوهاى "مرثیه‌اى براى کتابسوزى‌ها" را على صمدپور ساخته و آواهاى آن را افسانه رثایى اجرا کرده است.

فیلمى که انتشارات بتهوون از رخداد على اتحاد منتشر کرده است، به صورت دو زبانه تهیه شده و شامل مستندنگارى کل اثر، گفتگو با عوامل اجرا، پشت صحنه و شرح کارگردان است.

مجموعه لاجوردى که برگزار کننده این رونمایى است، کتاب "مرثیه‌اى براى کتابسوزى‌ها" را منتشر کرده است که شامل متن کامل اجرا و آلبوم عکس‌هاى این رخداد است.

این کتاب در کنار فیلم اجرا روز جمعه ۳۰ مرداد ماه در مجموعه لاجوردى واقع در خیابان کریمخان، خیابان نجات الهى، سپند شرقى، شماره بیست، ساختمان سى و دو، ساعت شش تا هشت عصر، رونمایى خواهد شد. ورود به این برنامه براى عموم آزاد است.

انتهای پیام/