سرویس تجسمی هنرآنلاین: مریم عیوضی هنرمند نقاش که مجموعه‎ای از آثار او با عنوان "راهی جز این" از ۲۳ مرداد ماه در گالری جرجانی به نمایش گذاشته شده است درباره این نمایشگاه به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در این نمایشگاه ۴۷ اثر به نمایش گذاشته شده است که در واقع برگزیده‎ای از ۶ مجموعه من هستند و در یک سال اخیر شکل گرفته‌اند. این آثار همگی فضایی انتزاعی دارند و ریشه در موضوعات مربوط به طبیعت دارند؛ موضوعاتی که وابستگی من به طبیعت باز می‏‌گردند.

وی ادامه داد: در این آثار تکنیگ‎های مختلفی با هم آمیخته شده است و در آنها از ذغال تا مداد شمعی و اکریلیک دیده می‎شود.

این هنرمند درباره مجموعه‌هایی که این آثار از میان آنها انتخاب شده‌اند نیز اظهار کرد: ۶ مجموعه‎ای که از آنها یاد کردم مجزا از هم نیستند و در حقیقت هر یک از آنها پلی هستند بین مجموعه دیگر و به این ترتیب همه به شکلی با هم در ارتباط هستند.

عیوضی درباره استیتمنت خود بر این نمایشگاه نیز گفت: استیتمنت این نمایشگاه این جمله است که "انگار راهی جز این جهان نیست برای یافتن "من" ". بسیاری از نقاشان اعتقاد دارند که اگر می‎توانستند بنویسند نقاشی نمی‏‌کردند با این حال دلیل آنکه استیتمنت نمایشگاه من این اندازه کوتاه است این نیست که توانایی نوشتن ندارم؛ مدیای کار من نقاشی است و این هنر برای من راهی است که مرا از همه دغدغه‎های دیگر آزاد می‎کند. من حتی گاه موقع نقاشی‎کشیدن به چیزی فکر هم نمی‏‌کنم و در چنین حالتی است که با "من" دیگری مواجه می‎شوم، منی که جز نقاشی راهی برای یافتن او وجود ندارد.

وی افزود: جهان نقاشی جذاب و البته بسیار ترسناک است، همین موضوع موجب می‎شود که نقاشی کشیدن کاری دشوار و به علاوه برای من به عنوان هنرمند نیز جالب توجه باشد.

مریم عیوضی متولد سال ۱۳۵۹ است. او در دانشکده هنر و معماری در رشته نقاشی تحصیل کرده است و اکنون نیز در حال تحصیل در همین رشته در بلونیا ایتالیا است.

نمایشگاه "راهی جز این" تا ۲ شهریور ماه در گالری جرجانی به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ ۱ ادامه دارد.

انتهای پیام/