به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مجتبی موسوی، دبیر هفتمین سمپوزیوم با اعلام این خبر، گفت: از مجموعه 315 اثر رسیده، 63 هنرمند ایرانی و 35 هنرمند خارجی در کارگاه آهن و 75 هنرمند ایرانی و 101 هنرمند خارجی در کارگاه سنگ شرکت کردند.

موسوی با اشاره به استقبال خوب هنرمندان خارجی در این دوره از سمپوزیوم ادامه داد: در بخش دانشجویی نیز 41 دانشجوی مجسمه سازی ثبت نام کردند که تنها در کارگاه سنگ شرکت خواهند کرد.

او با بیان اینکه داوری اولیه آثار رسیده از ابتدای هفته آغاز شده و انتهای هفته به پایان می رسد، افزود: در نهایت از میان آثار رسیده در کارگاه سنگ 14 نفر، 5 ایرانی و 9 خارجی، در کارگاه آهن، 10 نفر، 5 ایرانی و 5 خارجی و در بخش دانشجویی 10 نفر شرکت خواهند کرد.

به گفته دبیر هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی 85 علاقه مند بخش دستیاری نیز در این بخش ثبت نام کردند که در این بخش نسبت به سال قبل تغییراتی اتفاق افتاده است و علاوه بر دانشجویان، فارغ التحصیلان مجسمه سازی نیز امکان ثبت نام در این بخش را داشتند.

موسوی با بیان اینکه داوری آثار رسیده از سوی اعضای شورای انتخاب آثار در حال انجام است، گفت: نعمت اللهی، کامبیز صبری، محمدرضا خلجی، مجید حقیقی و بهداد لاهوتی اعضای شورای انتخاب آثار هستند که کارها رسیده را بررسی می کنند.

گفتنی است هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با دو متریال متفاوت سنگ و آهن در دو بخش اصلی و دانشجویی یکم تا 24 مهرماه برگزار می شود.