به گزارش هنرآنلاین ؛ محمد مهدی خاتمی مدیر روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: این دو سالن هر یک با مساحتی معادل 75 متر مربع، فضای نمایش 43 متر مربع و گنجایش 60 نفر تماشاگر با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر و مدیران تئاتری به بهره‌برداری می‌رسد.

خاتمی در ادامه تصریح کرد: این بهره برداری به معنای اجرای مستقیم نمایشی در این دو سالن خواهد بود و به همین منظور دو نمایش "هیچ کس نبود بیدارمان کند" نوشته محمد امیر یار احمدی و به کارگردانی پیام دهکردی و "زبان اصلی" نوشته و کار رسول کاهانی در این سالن ها به اجرا در خواهد امد.

خاتمی در ادامه گفت: بعد از یک دوره اجرای این دو نمایش ، اجراهای عمومی در این دو سالن با نمایش های دیگری که هماهنگ شده اند ادامه خواهد یافت و در پاییز سال جاری فراخوانی برای گروهای متقاضی ارائه خواهد شد تا بتوانیم به یک جدول اجرایی منظم و سالانه برسیم.

خاتمی در پایان اضافه کرد: یک پلاتو تمرین با مساحت 80 متر مربع، آرشیو لباس، آکسسوار،لابی ویژه گروه‌های اجرایی و 160 پارکینگ نیز همزمان با این دو سالن در مجموعه صبا به بهره برداری خواهد رسید.

لازم به ذکر است مرکز تئاتر تجربی صبا در خیابان شریعتی، بالاتر از ملک، روبروی مسجد نوریان واقع شده و علاوه به این دو سالن بلک باکس دارای یک سالن اصلی با ظرفیت 400 نفر، سالن رو حوضی با ظرفیت 120 نفر و یک فضای باز نمایشی ویژه اجراهای خیابانی و میدانی می‌باشد که امید می‌رود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/