سرویس تجسمی هنرآنلاین: دلاآرام کیا کیوریتور نمایشگاه "هنر صدا" درباره این نمایشگاه که جمعه ۲ مرداد با آثاری از وداد فامورزاده و مهسا کریمی‌زاده افتتاح شد به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این دومین تجربه من در زمینه کیوریتوری است. از آنجا که خودم در رشته مجسمه‌سازی تحصیل کرده‎ام همیشه هنر صدا برایم هم جالب و هم نامانوس بوده است. به همین دلیل تصمیم گرفتم با دوستانم که در زمینه صدا یا موزیک فعالیت داشتند پروژه مشترکی را انجام دهم. برای این کار ابتدا هنرمندانی را که در در زمینه دیجیتال‎آرت یا مهندسی صدا کار می‏‌کردند انتخاب و با آنها مشورت کردم اما از آنجا که حاصل کار از هنرهای تجسمی فاصله داشت و من بسیار به پررنگ بودن جنبه تجسمی کارهایم اصرار دارم تصمیم گرفتم که با هنرمندان مجسمه‎ساز این پروژه را پیش ببرم.

وی با بیان اینکه از ابتدا تصمیم داشتم با تعداد کمی از هنرمندان کار کنم افزود: در نهایت سه نفر از دوستان هنرمندم را دعوت کردم که البته یکی از دوستان در لحظات آخر نتوانست در نمایشگاه حضور داشته باشد و به همین دلیل این نمایشگاه با ۴ مجسمه از ۲ هنرمند برگزار شد.

کیوریتور نمایشگاه "هنر صدا" درباره جزییات این آثار نیز توضیح داد: این مجسمه‌ها در حقیقت در مدیوم "مجسمه‌ی صدا" ساخته شده‌اند و مجسمه‎هایی هستند که صدا تولید می‎کنند. در بعضی از آنها تولید صدا امری اینتراکتیو است و به تعامل مخاطبان نیاز دارد و در بعضی نیز در مجسمه‌ها موتوری وجود دارد که کار تولید حرکت و ایجاد صدا را برعهده دارد. هر هنرمند دو مجسمه دارد که ابعاد بسیار بزرگی دارند و همه کارها ترکیب مواد هستند.

کیا با اشاره به اینکه کار با صدا در هنرهای تجسمی موضوعی جدید نیست و از دهه ۶۰ میلادی آغاز شده است ادامه داد: این مدیوم در ایران مدیومی ناآشنا است و به همین دلیل تصمیم گرفتم با همکاری دوستانم این نمایشگا را برگزار کنم.

نمایشگاه "هنر صدا" تا ۲۱ مرداد ماه در نگارستان آن به نشانی ونک خیابان سئول جنوبی شماره ۴۰ میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/