به گزارش هنرآنلاین و به گفته لیلى گلستان،مدیر گالرى گلستان و طراح این رویداد تابستانه،این دوره از منظر عرضه آثار بسیار با کیفیت قابل توجه است؛او تاکید مى کند براى نائل آمدن به این سطح از کیفیت بیش از همیشه سخت گیرى کرده و از بسیارى از متقاضیان شرکت در این دوره، عذرخواهى کرده است.

این در حالى ست که " صد اثر صد هنرمند" از سال ١٣٧١ ، هر سال مرداد ماه برگزار مى‌شود و قدیمى‌ترین رویداد سالانه هنرهاى تجسمى ایران محسوب مى‌شود.

در این دوره ١٧٨ اثر هنرى عرضه مى‌شود که در کنار بزرگانى مانند سپهرى، محصص، لاشایى، مافى ، احصایى ، اعتمادى ... آثار چشمگیرى از جوانان با استعداد روى دیوار مى‌رود که خریداران آثار هنرى را مشتاق خرید مى‌کند.

در همین باره لیلى گلستان مى گوید:" در این دوره، پنج نقاش جوان را کشف کرده‎ام که کارهایشان فوق‎العاده است و قطعا پس از "صد اثر صد هنرمند" آنها را رها نخواهم کرد؛ از این هنرمندان تاکنون کاری دیده نشده و اینکه در این نمایشگاه معرفی می‏‌شوند برای من هم خوشحال‎کننده است."

از منظر قیمت، همچنان صد اثر صد هنرمند پیشتازى خود در ارائه آثار با قیمت هاى مناسب را حفظ کرده است، در بیست و سومین سال این اتفاق با محوریت اقتصاد هنر، آثارى از ٢٠٠ هزار تومان تا ٢٥٠ میلیون تومان عرضه مى شود تا اقشار مختلفى از مردم توان خرید اثر هنرى اصل را بیابند.

ارائه ٤٠ مجسمه از دیگر خصوصیات این دوره است که بیانگر رونق اقتصاد هنر در این گونه هنرى است؛ به گفته گلستان این بار از چندین مجموعه دار قریب به ٤٠ اثر براى فروش پذیرفته است که آنها با هدف نوسازى مجموعه شان به این اقدام معمول دست مى زنند؛ این مجموعه داران پول حاصل از این فروش را صرف خرید از هنرمندان جوان در همین رویداد خواهند کرد.

لیلى گلستان بسیار امیدوار است مانند همه سالیان گذشته ، مردم با استقبال شایان توجه از "صد اثر صد هنرمند" گامى بزرگ در جهت حمایت از هنر ایران بردارند.

بیست و سومین "صد اثر صد هنرمند" از دوم مرداد ماه در گالرى گلستان در دروس، خیابان کماسایى، پلاک ٣٤ آغاز و تا دومین روز شهریور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

گزارش تصویری مرتبط.