سرویس تجسمی هنرآنلاین: آریا اقبال مدیر گالری آریا، در گفت‏‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین درباره بازتاب‎های نمایشگاه "بهمن محصص و ۶۰ قطعه گمشده" که از ابتدای خردادماه در گالری‏‌های آریا و آب‌انبار برگزار شد گفت: بر اساس آماری که ما در سه روز متوالی از روزهای عادی نمایشگاه گرفته و آن را به روزهای دیگر تعمیم دادیم در مجموع و از دو گالری آب انبار و آریا نزدیک به ۱۰هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت افراد بسیاری درباره نمایشگاه صحبت کرده‏‌اند افزود: انتقاداتی به نمایشگاه نیز وجود داشت که می‌تواند درست باشند و در مقابل افراد بسیاری از جمله جوانان و هنرمندان قدیمی نیز بودند که از برگزاری نمایشگاه تشکر کردند.

آریا اقبال با بیان اینکه این دو گالری موزه نیستند و با این حال به عنوان بخش خصوصی چنین نمایشگاه‏‌هایی را برگزار می‏‌کنند اظهار کرد: گروهی نسبت به کیفیت آثار ارائه شده از محصص در این نمایشگاه منتقد بودند، ما موزه نیستیم و بهمن محصص نیز زنده نیست تا از او بخواهیم بهترین آثارش را انتخاب کرده و در اختیار نمایشگاه قرار دهد. در حقیقت ما با آنچه از آثار محصص در دسترس داشتیم این نمایشگاه را تشکیل دادیم و تلاش کردیم که تمام دوره‏‌های کاری و فعالیت‏‌های بهمن محصص را در آن نشان دهیم.

مدیر گالری آریا ادامه داد: هنردوستان و علاقه‏‌مندان به آثار محصص در ایران نه تنها تاکنون دوره‏‌های نقاشی این هنرمند را در قالب یک نمایشگاه ندیده‏‌اند، بلکه اساسا امکان مشاهده کاری از بهمن محصص را نداشته‎اند و از این منظر این نمایشگاه بسیار مهم است. در حقیقت ما بیشتر به بهمن محصص و هنرمندی با ویژگی‌هایی که او داشت نگاه کردیم. با این حال من معتقدم که حداقل ۱۵ اثری که در این دو گالری روی بوم قرار داشتند از بهترین آثار محصص هستند.

او درباره سانسور یکی از کارهای بهمن محصص در این نمایشگاه نیز اظهار کرد: آن اثر از بهمن محصص به شکل کامل، قابل نمایش نبود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم، آن اثر را که کار مهمی از بهمن محصص است و در فیلمی که در گالری آب انبار از محصص نمایش داده می‏‌شد می‏‌توان این اثر را پشت سر محصص مشاهده کرد را در نمایشگاه داشته باشیم حتی اگر مجبور باشیم بخشی از آن را بپوشانیم.

آریا اقبال درباره برنامه‏‌های آینده گالری‎های آب‌انبار و آریا برای مجموعه‎ نمایشگاه‎های بازخوانی آثار هنرمندان معاصر ایران نیز گفت: ما از ابتدا بنا نداشتیم که این پروژه را با برگزاری یکی دو نمایشگاه پایان دهیم، برنامه ما در سال جاری ادامه دارد و در نهایت نیز یک دوره کامل از مرور بر آثار هنرمندان معاصر ایران خواهدبود. استقبال از نمایشگاه بهمن محصص بسیار خوب بود اما اگر این استقبال نیز وجود نداشت باز هم حاصل کار برای ما مثبت بود.

انتهای پیام/