به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پروژه سریر، کوروش قاضی مراد 19 اثر از مجموعه آخر آثار خود را که با عنوان سریر شناخته می‌شود روز گذشته در گالری ترنج شیراز به نمایش در آورد.

پروژه سریر حاصل هفت سال کوشش قاضی مراد در ابداع قلم سریر و شیوه نوینی از نگارش است که بخشی از آن در بهمن ماه سال گذشته در گالری ممیز خانه هنرمندان در بخش‌هایی با عناوین تجربه‌ها -سریر و یافته‌ها- و سریر و شاعرانه‌ها به نمایش در آمد. اکنون نوزده اثر از این مجموعه در گالری ترنج به روی دیوار رفته که افتتاحیه این نمایشگاه با حضور خود هنرمند و تعداد زیادی از طراحان گرافیک و هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد. قاضی مراد اکنون در حال برنامه‌ریزی برای نمایش مجموعه سریر در سایر کشورها است. گالری‌ها، دانشگاه‌ها و موزه‌های معتبری از نقاط مختلف دنیا برای نمایش این مجموعه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین قاضی مراد قصد دارد تا به زودی در نشستی پژوهشی درباره جزئیات این پروژه و بخش‌های بعدی آن نیز به گفتگو بپردازد.

گالری ترنج از سال 93 در شیراز تاسیس شده و سعی دارد تا فرهنگ گالری داری حرفه ای و ارائه و بازدید از آثار هنری را در سایر نقاط ایران ، گسترش دهند در همین راستا، این نگارخانه از زمان تاسیس موفق شده گروه‌هایی متشکل از کارشناسان بلند مرتبه ی موزه های لاکما ی لوس آنجلس (بزرگترین موزه ی هنری غرب آمریکا) و مترو پلیتن نیویورک ( بزرگترن موزه ی هنری آمریکا ) را به سفر به شیراز و بازدید و خرید از آثار هنرمندان متقاعد کند. از جمله، ۲ اثر از آثار محسن زارع، هنرمند جوان شیرازی به وسیله این گالری به صورت مستقیم و بی واسطه به موزه لاکما، برای قرار گرفتن در کلکسیون دایم آثار هنرهای معاصر خاور میانه‌ای آن موزه فروخته شده است. نمایشگاه خط نبشته‌های کوروش قاضی‌مراد تا دوازدهم تیرماه سال جاری در شیراز - مجتمع آفتاب فارس- گالری ترنج در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد داشت. انتهای پیام/