سرویس سینمایی هنرآنلاین: "مدافع حق رای برای زنان" (Suffragette) با بازی مریل استریپ، هلنا بونهام کارتر و کری مالیگان بر اعضای اولیه گروه بریتانیایی مدافع حق رای برای زنان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم متمرکز است.

بن ویشاو، برندان گلیسن، رومولا گارای و آن-ماری داف از دیگر بازیگران این فیلم هستند که 7 اکتبر (15 مهر) در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم لندن BFI در سینما اودئون لستر اسکوئر در لندن روی پرده می‌رود.

استریپ، بونهام کارتر، مالیگان، گلیسن، داف و ویشاو در مراسم فرش قرمز اولین نمایش اروپایی فیلم "مدافع حق رای برای زنان" حضور دارند. همین‌طور سارا گاورون کارگردان که برای سومین بار با فیلمی در جشنواره لندن حضور دارد. او فیلمنامه را با همکاری ابی مورگان (فیلمنامه‌نویس "بانوی آهنین") همکار خود در فیلم "برک لین" نوشته است.

فی وارد و آلیسن اوئن تهیه‌کنندگان فیلم "مدافع حق رای برای زنان" هستند. آن‌ها تهیه‌کنندگان فیلم "نجات آقای بنکس" هم هستند که در 2013 فیلم اختتامیه جشنواره لندن بود.

کلر استیوارت مدیر جشنواره فیلم لندن گفت: "مدافع حق رای برای زنان" یک فیلم اضطراری و جذاب است که زنان بریتانیایی ساخته‌اند و درباره زنان بریتانیایی است که مسیر تاریخ را تغییر دادند و در یک کلام فیلمی است که همه باید ببینند.

"مدافع حق رای برای زنان" 30 اکتبر (8 آبان) در سینماهای بریتانیا اکران عمومی می‌شود.

پنجاه و نهمین جشنواره فیلم لندن BFI از 7 تا 18 اکتبر (15 تا 26 مهر) برگزار می‌شود. این جشنواره را مؤسسه فیلم بریتانیا (‌BFI) برپا می‌کند و بزرگ‌ترین رویداد سینمایی بریتانیاست.

ورایتی / 3 ژوئن