سرویس سینمایی هنرآنلاین: برادران وارنر حقوق ساخت فیلم زندگی‌نامه‌ای "سالی" (Sully) داستان واقعی چسلی "سالی" سولنبرگر خلبان آمریکایی را خریداری کرد و کلینت ایستوود قرار است این فیلم را کارگردانی کند.

سولنبرگر 15 ژانویه 2009 با یک هواپیما حامل 155 مسافر موفق به فرود اضطراری روی رودخانه هادسن در نیویورک شد. هر دو موتور هواپیمای او کمی پس از بلند شدن از زمین بر اثر برخورد با پرنده‌ها از کار افتاده بود.

"سالی" از روی کتابی نوشته سولنبرگر و جفری زاسلو ساخته می‌شود. این کتاب نگاه نزدیک به مردی دارد که پس از نجات مسافران هواپیما به یک قهرمان ملی تبدیل شد.

فرانک مارشال تهیه‌کننده حقوق ساخت کتاب را در 2010 خرید و از آن زمان روی آن کار می‌کرد. ایستوود پیش از این به پروژه "روز وطن‌پرست" (Patriot's Day) درباره بمب‌گذاری در بوستن هنگام مسابقه دو ماراتن فکر می‌کرد که شرکت سی‌بی‌اس فیلمز تولید می‌کند.

ایستوود همیشه مجذوب داستان‌هایی چون "تک‌تیرانداز آمریکایی"، "جی. ادگار" و "بچه اشتباهی" بوده است که از روی زندگی افراد ساخته می‌شود و "سالی" دقیقا در همین ژانر است.

درام جنگی "تک‌تیرانداز آمریکایی" با 350 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم بازار آمریکای شمالی در سال 2014 بود. فروش جهانی این فیلم 546 میلیون دلار شد.

ایستوود متولد سال 1930 در سان فرانسیسکو است. او در دهه 1960 با بازی در نقش "مرد بی‌نام" در سه‌گانه معروف سرجو لئونه - وسترن‌های اسپاگتی "به خاطر یک مشت دلار"، "به خاطر چند مشت دلار بیشتر" و "خوب، بد، زشت" - به شهرت رسید.

او برای "نابخشوده" (1992) برنده اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردان و نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. ایستوود برای "رود میستیک" (2004) بخت دریافت جوایز اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردان را داشت و یکسال بعد برای "عزیز میلیون دلاری" برای دومین بار اسکار این دو بخش را برد و بار دیگر نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد.. ایستوود برای "نامه‌هایی از ایوو جیما" (2006) نیز نامزد جوایز اسکار بهترین فیلم و کارگردان بود و سال گذشته نیز با "تک‌تیرانداز آمریکایی" بخت دریافت اسکار بهترین فیلم را داشت.

ایستوود همچنین نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن، دو جایزه سزار فرانسه، چهار جایزه گلدن گلوب و شیر طلای افتخاری جشنواره فیلم ونیز را در کارنامه دارد. او چند روز پیش 85 ساله شد.

ورایتی / 2 ژوئن