سرویس سینمایی هنرآنلاین: "انتقامجویان: عصر اولتران" (Avengers: Age of Ultron) در بازار بین‌المللی بیش از 900 میلیون دلار فروخت و از مجموع فروش 895 میلیون دلاری اولین "انتقامجویان" در سال 2012 فراتر رفت.

"عصر اولتران" پس از "آواتار" با دو میلیارد دلار، "تایتانیک" با 1.5 میلیارد دلار، "سریع و خشمگین" با 1.15 میلیارد دلار و "هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2" با 960 میلیون دلار، تنها پنجمین فیلم تاریخ سینماست که این مرز را پشت سر گذاشته است.

"عصر اولتران" از چهارم ژوئیه در چین اکران شد و تاکنون 229.1 میلیون دلار در این کشور فروخته است. مجموع فروش این فیلم در ایالات متحده و کانادا 428.6 میلیون دلار شده است. فروش جهانی فیلم از مرز 1.3 میلیارد دلار گذشته است. 250 میلیون دلاری "عصر اولتران" دنباله فیلم بسیار موفق " انتقامجویان" در سال 2012 است که با حدود 1.5 میلیارد دلار پس از "آواتار" و "تایتانیک" سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در بازار جهانی است.

بازیگران اولین "انتقامجویان" شامل رابرت داونی جونیر (آیرون من)، کریس ایوانز (کاپیتان آمریکا)، کریس همسورث (تور)، مارک روفالو (هالک)، اسکارلت جوهانسن (بلک ویدو)، جرمی رنر (هاکای)، ساموئل ال. جکسن (نیک فیوری) و کوبی اسمولدرز (مامور ماریا هیل) در فیلم جدید نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند و جیمز اسپیدر به نقش اولتران ضدقهرمان فیلم ظاهر شده است. هر دو فیلم را جاس ویدن کارگردانی کرده است.

ورایتی / 2 ژوئن