سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه گیتار 17 نفره به رهبری هلموت استرایش و همراهی گروه ارکستر کیوان ساکت شب گذشته به همت بنیاد رودکی و موسسه گوته در تالار وحدت روی صحنه رفت.

ترجمه‌ای بدون زیرنویس

در ابتدای برنامه رپرتوار طوری تنظیم شده بود که گروه گیتار هفده نفر به رهبری هلموت استرایش قطعات کلاسیک خود را اجرا کنند، این گروه قطعاتی از دوره رنسانس و باروک را برای مخاطبان اجرا کردند و رهبر این گروه بعد از پایان اجرای خود به زبان انگلیسی و بدون ترجمه گفت: خیلی خوشحالم که توانسته‌ایم با گروه خود در تالار زیبای وحدت برنامه‌ای را اجرا کنیم و من به نوبه خودم از کیوان ساکت که چنین برنامه‌ای را ممکن کرد، تشکر می‌کنم.

از انجمن موسیقی ممنونم

در بخش دوم اجرا ارکستر کیوان ساکت قطعاتی از این هنرمند با تنظیم خودش اجرا شد، ساکت که به عنوان سولیست در این اجرا حضور داشت درباره پروسه یک ساله برای این اجرا گفت: این گروه تمایل داشت که با یک هنرمند شرقی ایرانی برنامه داشته باشد و از من دعوت کرد تا در این پروژه آن‌ها را همراهی کنم. بنیاد رودکی و انجمن موسیقی نیز با روی گشاده از این پیشنهاد استقبال کردند و از همین‌جا از هر دوی اینها به اضافه خانه موسیقی به خاطر این همراهی ممنونم.

دیدار شرق و غرف در آیینه تار و گیتار

بخش سوم و آخر این اجرا با عنوان دیدار شرق و غرب در آیینه تار و گیتار با همراهی ارکستر بزرگ کیوان ساکت و گروه گیتار با اجرای قطعاتی از آمریکای لاتین، اسپانیایی برگزار شد.

اعضای ارکستر کیوان ساکت

ناصر رحیمی و فرشید حفظی‌فر نوازندگان سازهای بادی و سروش آزادی‌خواه، بهنام ابوالقاسم، سوشیانت آزادی‌خواه و... دیگر نوازندگان ارکستر کیوان ساکت به مدیریت علی اکبر خادم بودند.

مهمانان ویژه

احمد علی راغب، هادی مرزبان، حمیدرضا پگاه، رضا امیرخانی و.. از مهمانان ویژه این کنسرت بودند.

ای ایران

قطعه "ای ایران" به عنوان آخرین قطعه برای حضار اجرا شد و کیوان ساکت پیش از اجرای این قطعه احمد علی راغب را اینطور معرفی کرد: امروز کسی در میان ما نشسته که ما از کار او خاطرات زیادی داریم، کسی که خالق قطعه "خجسته باد این پیروزی" را برای ما رقم زد. او را تشویق کنید.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/