سرویس مد و لباس هنرآنلاین : فضل الله بنا در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین از ارائه تسهیلاتی به طراحان لباس و تولیدکنندگان خبر داد و گفت: کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی- اسلامی در نظر دارد با همکاری مجتمع مهدیس خاوران تسهیلاتی در نظر بگیرد و بخش‌هایی از این مجتمع را به فعالان حوزه پوشاک واگذار کند.

بنا ادامه داد: فراخوانی از سوی بنیاد ملی مد و لباس برای فعالان این عرصه ارسال می‌شود تا متقاضیانی که توانمندی لازم را دارند بتوانند با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده، در این مجموعه به فعالیت بپردازند.

او با اشاره به اختصاص بخشی از فضا به طراحان لباس گفت: در نظر داریم یک طبقه از مجتمع را به آموزشگاه‌های طراحی لباس و خیاطی اختصاص دهیم تا آنها بتوانند علاوه بر نمایش آثار خود، به آموزش علاقه‌مندان بپردازند. با توجه به اینکه تولیدکنندگان لوازم خیاطی و سایر لوازم مورد نیاز هم در این مجتمع حضور دارند، طراحان به راحتی می‌توانند برای تامین لوازم مورد نیاز و ارائه اثر خود اقدام کنند.

بنا ادامه داد: در طبقه دیگر مجتمع تولید کنندگان پوشاک حضور خواهند داشت و نزدیک بودن آنها به طراحان و آموزشگاه‌ها باعث می‌شود بین آنها ارتباطی شکل بگیرد و زمینه همکاری متقابل طراحان و صنعت فراهم شود.

او گفت: این کار در راستای طرح تفضیلی شهرداری تهران انجام می‌شود و با توجه به اینکه اصناف باید به اطراف تهران و شهرک‌های صنعتی منتقل شوند، منطقه خاوران با داشتن امکانات مناسب و دسترسی راحت، محل خوبی برای فعالان عرصه پوشاک است تا فعالیت‌های متمرکزی انجام دهند.

مجتمع مهدیس اسفندماه سال گذشته شاهد برگزاری جشنواره پوشاک شرق تهران بود.

انتهای پیام/