سرویس تئا‌تر هنرآنلاین : احمد سلگی دانشجوی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران از شرکت کنندگان بخش بین‌الملل هجدهمین جشنواره تئا‌تر دانشگاهی ایران که نویسندگی و کارگردانی نمایش "هویت پروانه‌های مرده" را به عهده دارد، درمورد روند شکل‌گیری این نمایش به خبرنگار تئا‌تر هنرآنلاین گفت: پاییز سال گذشته ایده اجرای نمایشی ابداعی را با اعضای گروه نمایش مطرح کردم که بر همین اساس در این نمایش تعداد زیادی قصه به صورت موازی با یک ساختار حلزونی روایت می‌شود و این قصه‌ها با روایت‌هایی که ما مطرح می‌کنیم به یکدیگر مربوط می‌شوند ولی در ‌‌نهایت یک فضای ذهنی را روایت می‌کنیم که در این فضای ذهنی قراردادهای خودمان را می‌گنجانیم و این قرارداد‌ها از نمایش‌های سنتی ایرانی تا درام نویسی غربی را شامل می‌شود.

او ادامه داد: ما سعی کردیم در این نمایش یک کار تلفیقی انجام دهیم و از ترکیب همه این‌ها به آن ساختار مورد نظر خود برسیم، اما در ‌‌نهایت داستان‌ها درباره همین نسلی است که تئا‌تر کار می‌کنند.

این کارگردان جوان تئا‌تر با تاکید بر اینکه در حقیقت این نمایش در ذهن تماشاگر است که کامل می‌شود و نه روی صحنه تئا‌تر، در رابطه با فرم و شیوه اجرای نمایش نیز توضیح داد: ما در این نمایش چهار چهارپایه، یک مربع چهار در چهار و چهار بازیگر داریم و بجز این موارد هیچ چیز دیگری در صحنه وجود ندارد اما خلاء صحنه، لباس و موسیقی و حتی نور را سعی می‌کنیم با بازیگری و خود اجرا پر کنیم و سعی می‌کنیم تخیل را جایگزین تمام این خلاء‌های موجود در این نمایش کنیم و اساسا رویکرد ما چنین چیزی بوده است بنابراین همه چیز را حذف کردیم که به بن نمایش برسیم ضمن اینکه در حقیقت از منظر ریتم نمایش سعی کردیم تا به یک نوع بازسازی ذهنی دست یابیم تا یک بازنمایی عینی.

نمایش "هویت پروانه‌های مرده" به نویسندگی و کارگردانی احمد سلگی به مدت ۶۵ دقیقه در بخش بین الملل هجدهمین جشنواره تئا‌تر دانشگاهی ۵ خرداد ماه در دو نوبت ۱۴ و ۱۷: ۳۰ در سالن صمیمی مفخم دانشگاه تهران روی صحنه می‌رود. س‌ها آردم، آیدا توتون چی، مهران می‌ری و امیر مسعود واعظ تهرانی از جمله بازیگران این نمایش هستند.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر دانشگاهی از بیست و ششم اردیبهشت تا نهم خردادماه به دبیری امیرم هدیمرسلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/