سرویس سینمایی هنرآنلاین: مرد پشت پرده یک سبک موسیقایی که خیلی‌ها از آن به عنوان "سبک لینچی" یاد می‌کند، اکنون حضورش در برداشت جدید از سریال "توئین پیکس" (Twin Peaks) تایید شده است.

آنجلو بادالامنتی آهنگساز آهنگساز آمریکایی ایتالیایی‌تبار که آهنگساز سریال اصلی در دهه 1990 بود و در فیلم‌های سینمایی "مخمل آبی"، "وحشی در قلب"، "توئین پیکس: با من بر آتش برو"، "بزرگراه گمشده" و "جاده مالهالند" نیز با دیوید لینچ همکاری کرده، تازه‌ترین عضوی است که به سریال جدید اضافه شده است.

شریلین فن و شریل لی بازیگران سریال در میزگردی که به تازگی در سیاتل برگزار شد اعلام کردند که بادالامنتی 78 ساله موسیقی مجموعه تلویزیونی جدید را می‌سازد و همچنین گفتند "توئین پیکس" در 18 اپیزود ساخته می‌شود.

موسیقی بادالامنتی در خلق فضای خوف‌انگیز سریال اصلی تاثیر بسیار داشت. از زمان اولین پخش "توئین پیکس" موسیقی این سریال جایگاهی کالت پیدا کرده است و خواننده‌هایی مانند لانا دی ری و پرفیوم جینیس از آن تاثیر گرفته‌اند.

بادالامنتی در 1990 برای تم سریال "توئین پیکس" برنده یک جایزه گرمی شد. او همچنین جایزه یک عمر دستاورد جوایز ساندترک جهانی و جایزه هنری مانچینی از جامعه آهنگسازان، مولفان و ناشران آمریکا را در کارنامه دارد.

داستان سریال در شهر خیالی توئین پیکس در واشنگتن روی می‌دهد و درباره تحقیقات اف‌بی‌آی به رهبری دیل کوپر مامور ویژه درمورد قتل دختری نوجوان به نام لورا پالمر است.اولین اپیزود سریال 8 آوریل 1990 از شبکه ای‌بی‌سی پخش شد و هفت اپیزود دیگر هم داشت. بعدا فصل دوم سریال نیز ساخته شد و تا 10 ژوئن 1991 پخش شد.

فیلم "توئین پیکس: با من بر آتش برو" سال 1992 ساخته شده و به نوعی پیش‌درآمد سریال بود. داستان فیلم آخرین روزهای زندگی لورا پالمر را دربرمی‌گیرد.

گاردین / 25 مه