سرویس تجسمی هنرآنلاین: نسرین اسماعیلی هنرمند نقاش که مجموعه آثارش با عنوان "مهمانی طولانی" از نخستین روز خرداد ماه در گالری الهه به نمایش درآمده به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: کار روی این مجموعه را از سه سال پیش آغاز کردم، حاصل این تلاش ۵۰ تابلوی نقاشی بود که از بین آن‌ها ۲۳ اثر ترکیب مواد روی مقوا برای نمایش در گالری الهه انتخاب شده است.

وی درباره فضای این آثار نیز توضیح داد: در مدت زمان سه ‎ساله‏‌ تولید این مجموعه مطالعات بسیاری در زمینه روانکاوی و روابط میان آدم‏‌ها انجام دادم. در واقع آدم‏‌ها برایم موجودات جذابی هستند و همیشه دغدغه من بوده‎اند؛ به علاوه اینکه قرار گرفتن آدم‏‌ها در زندگی چه شرایطی ایجاد کرده و چه نتایجی می‌‏تواند داشته باشد نیز نکته‌ای است که دوست داشتم در این مجموعه به آن بپردازم.

این هنرمند نقاش با اشاره به اینکه در کار‌هایم آدم قصه‎‌پردازی هستم ادامه داد: همیشه به این فکر می‌‎کنم صورت هر آدمی چه داستانی می‌‏تواند داشته باشد. سعی می‌‏کنم برای رسیدن به این سوال آدم‏‎‌ها را بیشتر ببینم، با آن‌ها حرف بزنم و ببینم که در روابط خود چگونه عمل می‌کنند. از این منظر در مجموعه آثاری که اکنون به نمایش گذاشته شده، در حقیقت نوعی بی‌زمانی و بی‌مکانی وجود دارد زیرا من ترس، هراس، عشق یا حتی صدمه خوردن را به تصویر کشیده‌ام؛ موضوعاتی که همه آدم‎‌ها در همه زمان‎‌ها با آن‌ها درگیر بوده‎ و آن‌ها را تجربه کرده‎اند.

اسماعیلی همچنین گفت: این نقاشی‏‌ها دارای لایه‎های مختفی از رنگ هستند و اگر بیننده کنکاش کند می‌‏تواند به نکات جزیی دیگری نیز در آن‌ها برسد. به نظر من این لایه لایه بودن باعث می‌‎شود کنش در نقاشی بیشتر شود. به علاوه استفاده از رنگ‎های شاد به همراه این چندلایه‌گی روی اکسپرسیون کار تاثیر گذاشته است؛ برای من همانطور که در عنوان نمایشگاه گفته‌‏ام زندگی همانند یک جشن است اما اتفاقی که در این جشن می‌افتد باعث می‌شود حالت بیانی و فضای اکسپرسیو در آن پدید آید.

وی با بیان اینکه ایجاد سوال در مخاطب به واسطه دیدن این آثار برای من بسیار مهم بوده است اظهار کرد: من درباره احساسات که به راحتی دیده نمی‌شوند حرف می‌‏زنم و شاید همین ناشناختگی باشدکه در مخاطب نوعی ترس ایجاد می‌‏کند؛ به علاوه عقیده دارم که اگر شما یک موضوع را با ملایمت بیان کنید کسی متوجه آن نخواهد شد در حالیکه فضای اکسپرسیو توجه بیشتری را به خود معطوف می‌‏کند.

این هنرمند در یادداشت کوتاهی بر نمایشگاه خود نوشته است: "مهمانی طولانی، زندگی جشنی است که هرگز پایان نمی‌پذیرد. فضای میان آدم‌ها و جنبه‌های پنهان و مبهم که بین ادم هاست، برایم اهمیت دارد. نادیده‌ها و نا‌شنیده‌ها برایم دیدنی‌تر و شنیدنی‌تر است. زندگی جشنی ست که هرگز پایان نمی‌پذیرد. ما در این جشن چه خواهیم کرد؟"

نسرین اسماعیلی دارای مدرک کار‌شناسی ارشد نقاشی از دانشگاه تربیت مدرس است. او تاکنون در نمایشگاه‎های گروهی بسیاری حضور داشته است و "مهمانی طولانی" نخستین نمایشگاه انفرادی اوست.

این نمایشگاه تا ۱۱ خرداد ماه در گالری الهه به نشانی بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، بن بست امینی، شماره ۳ ادامه دارد.

انتهای پیام/