سرویس تجسمی هنرآنلاین : رابطه دوستی میان پابلو پیکاسو و "لی میلر" عکاس مشهور آمریکایی، منجر به نمایشگاهی در گالری ملی هنر اسکاتلند در تابستان امسال خواهد شد.

نزدیک به یکصد عکسی که میلر طی ۳۶ سال یعنی از اولین روزهای آشنایی‌اش با پیکاسو در ۱۹۳۷ تا هنگام مرگ این نابغه هنرمند در ۱۹۷۳ از او تهیه کرده در این نمایشگاه عرضه خواهد شد. همچنین ۶ پرتره‌ای که پیکاسو از میلر در فاصله این سال‌ها نقاشی کرده، این نمایشگاه را به رخدادی جالب توجه تبدیل کرده است.

لی میلر، یکی از شناخته شده‌ترین عکاسان مستندنگار جهان در دهه ۴۰ میلادی یکی از شش زن خبرنگار جنگی معتبر و تنها عکاس خبرنگار در جنگ جهانی دوم در مناطق جنگی اروپا بوده است.

نمایشگاه جامع دونالد جاد در نیویورک

موزه هنر مدرن نیویورک جامع‌ترین نمایشگاه آثار "دونالد جاد" هنرمند نامدار و از چهره‌های برجسته هنرهای مفهومی آمریکا را تدارک می‌بیند که یکصد اثر شاخص او، جمع آوری شده از مجموعه‌های معتبر دولتی و خصوصی جهان را در برگرفته است.

بسیاری از آثار جاد در موزه‌ها و مراکز هنری معتبر جهان نصب دائمی شده و نگهداری می‌شوند.

جالب است بدانید که یکی از آثار این هنرمند هم در موزه هنرهای معاصر تهران و در دیوار شرقی گالری شماره ۹ این موزه به صورت دائمی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

آرت دیلی، نیویورکر/ ۲۴ و ۲۵ می‌

انتهای پیام/