سرویس موسیقی هنرآنلاین: امروزه کارهای پاپ و الکترونیک زیاد شدند و آنقدر در گوش جوانان ها، آواز و تصنیف فرو کرده‌ایم که سلیقه ها دچار تغییر شده است و همه گویی سوق به سمت موسیقی های نو و تلفیقی پیدا می کنند. گروه موسیقی پالت هم این نوع موسیقی را سرلوحه خود قرار داده و در مدت زمان کوتاه توانسته موفقیت های زیادی را کسب کند.

می ترسم مقابل شما کم بیاورم

در ابتدا پیش از خوش آمد گویی امید نعمتی خواننده گروه پالت، قطعات به یاد ماندنی یادگار دوست، والس شماره ۱و مثلث اجرا شدند؛ البته این را هم اضافه کرد که آنقدر تمپوی این سه ترک زیاد بود که تقریبا یادمان رفت که آن چیزی که از روی صفحه آقای بنفش شنیده بودیم چگونه بود. این مشکل فقط در همان ابتدا بود و در ترکهای بعدی بر طرف شد. نعمتی که از انرژی فضای داخلی سالن به وجود آمده بود با ذوق اعتراف کرد: انرژی شما آنقدر بالاست که می ترسم مقابل شما کم بیاورم.

پیانوی پنهان

وقتی صدای پیانو برای شروع قطعه چهارم به صدا درآمد، همه به دنبال سردار سرمست می‌گشتند. او برای این قسمت آکاردئونش را کنار گذاشت و با سر انگشتانش روی کلاویه‌ها هنرنوازی کرد و تا وقتی که نور موضعی روی قسمت جلویی استیج بتاید از دیده‌ها پنهان بود. این ابتکاری بود برای شروع قطعه چهارم، آهنگ زیبای از سرزمین‌های شرقی همه را غرق احساس کرد.

قاصدکی از عسلویه

برای اجرای قطعه بعدی، امید نعمتی مقدمه‌ای را به زبان آورد که نشان از ارتباط تنگاتنگ پالت با مخاطبانش بود. او گفت که صبح روز اجرا، پیامی بر بروی تلفن همراهش دیده که از طرف گروهی از کارگران عسولیه فرستاده شده بود. کسانی که برای اجرای شب گذشته از آنجا به سوی تهران رهسپار شده بودند. به همین دلیل اجرای متفاوت "قاصدک" را به آن‌ها تقدیم کرد. اجرایی که در آن امید به لبه استیج آمد و بند اول را بدون میکروفن به زیبایی هرچه تمام‌تر خواند و دیگران را همراه با گروه از پشت میکروفن اجرا کرد. این عمل باعث شد که بدانیم بدون زحمت صدابرداران کنسرت، صدای امید نعمتی چه بسا بهتر هم هست و این نوای دلنشین معجزه دستگاههای الکترونیک نیست.

بعد از این قطعه، "نگاه کن" با‌‌ همان سبک و سیاق قبلی زیر نور شمع اجرا شد. قسمت اول کنسرت با این اجرا به پایان رسید.

"ماهی و گربه" در شهر

پارت دوم اجرا، با آهنگ "گوش کن" شروع شد و با ترک فراموش نشدنی "ماهی و گربه" ادامه یافت. این قطعه یکی از قطعاتی است که در آلبوم "شهر من بخند" جا داده شده است. سپس ابراهیم علوی برای اجرای لیلی با گروه همراه شد. "سال تا سال" و "تا صبح فردا" نیز قطعاتی از آلبوم جدید بودند که به زیبایی اجرا شدند.

"شباهنگام" نام ترک یکی از قطعات بود که خواننده گروه (امید نعمتی) وی در باره آن گفت: این آهنگ یک عاشقانه آرام است برای نسل ما، نسلی که هرکدامشان یک گوشه‌ای از این دنیا کاری دارند انجام می‌دهند.

پالتی‌ها بعد از اجرای قطعه "اینجا شهر من نیست" با حاضران در سالن خداحافظی کردند و عکس یادگاری گرفتند. اما بعد از آن ترک "نرو بمانگ" را همراه با تماشاگران ایستاده اجرا کردند. این بار نیز برای بار دوم خداحافظی کردند و عده‌ای در حال خروج سالن بودند مجددا بر روی صحنه برگشتند و "هزار دستان" را برای خداحافظی نواختند.

انتهای پیام/

گزارش تصویری مرتبط.