سرویس موسیقی هنرآنلاین: فرشاد فولادوند سرپرست گروه کر شصت سالگی با اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: میانگین سن اعضای گروه، شصت سال است و ما در این اجرا قطعاتی را اجرا می‌کنیم که هم سن و سال با خود اجراکنندگان است. اینها قطعاتی از روح‌الله خالقی، همایون خرم، انوشیروان روحانی، علی تجویدی و ... هستند که خود اعضای گروه کر شصت سالگی زندگی‌شان را با آنها گذرانده‌اند و به همین خاطر خاطرات زیادی با آنها دارند.

وی با بیان اینکه در این کنسرت قطعاتی از موسیقی فولکلور و محلی نیز اجرا خواهیم کرد افزود: در این اجرا علاوه بر گروه کر فراز خنافری به عنوان پیانیست و تنظیم‌کننده قطعات و نیز ولی‌الله فهیمی به عنوان تک‌خوان حضور خواهند داشت.

فولادوند در ادامه پیرامون این گروه خاطرنشان شد: گروه کر شصت سالگی از هشت سال پیش تاسیس شد و در آن زمان ما 17 نفر عضو داشتیم که تعداد اعضا الان به 50 نفر رسیده است. اعضای گروه هیچکدام حرفه‌ای نیستند بلکه افرادی معمولی هستند که شرط‌شان برای عضویت در گروه تنها داشتن گوش موسیقی است. اما پس از انتخاب آموزش‌هایی در خصوص سلفژ و تئوری به آنها داده می‌شود تا آماده اجرای قطعات شوند.

سرپرست گروه کر شصت سالگی هدف از تاسیس این گروه را استفاده از احساس بکر افراد تعلیم ندیده عنوان کرد و افزود: به نظر من احساسات افراد غیرحرفه‌ای بالاتر از افراد حرفه‌ای است و من می‌خواستم این احساس بکر و ناب را در این افراد به کار بگیرم و برای همین هم گروه را تشکیل دادم.

شایان ذکر است که فرشاد فولادوند از سال 1376 به عنوان تک‌خوان در گروه کر دفتر موسیقی مشغول به فعالیت بوده و همچنین به مدت 10 سال تک‌خوان گروه کر صدا و سیما بوده است.