سرویس مد و لباس هنرآنلاین : شراره اهل‌ایرف که در زمینه فروش پوشاک بچه‌گانه فعالیت دارد در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: مشتری‌ها برای خرید لباس کودک به جنس پارچه اهمیت می‌دهند و می‌خواهند که جنس آن نخ خالص باشد. علاوه بر آن به رنگ‌های شاد و مدل‌های جدید و به روز هم توجه می‌کنند.

اهل ایرف ادامه داد: بیشتر مشتری‌ها به دنبال لباس خارجی هستند و عقیده دارند لباس‌های ایرانی یا چینی کیفیت خوبی ندارند. بسیاری از این لباس‌ها در پارچه خود ترکیبات پلاستیک دارند و قیمت آنها نسبت به کیفیتشان بالاست، به همین دلیل مشتری جنس اروپایی را ترجیح می‌دهد.

او با اشاره به نظرات مشتریان خود گفت: لباس کودک بسیار زیاد شسته می‌شود و مردم می‌گویند لباس‌های ایرانی بعد از شسته شدن شل شده و کش می‌آید. همچنین رنگ پارچه و چاپ‌های روی آن سریع از بین می‌رود. اما لباس خارجی هرقدر شسته شود کیفیت خود را از دست نمی‌دهد و علاوه بر اینکه فرم و رنگ لباس حفظ می‌شود، برای بچه بعدی هم قابل استفاده است.

اهل ایرف افزود: البته چند شرکت تولیدی ایرانی هم وجود دارند که کار آنها کیفیت خوبی دارد و مشتری‌ها از آن استقبال می‌کنند. آنها عقیده دارند با اینکه این محصولات ایرانی کیفیت لباس خارجی را ندارند، از بقیه تولیدات ایرانی بهتر هستند، سریع شل نمی‌شوند، رنگ آنها دیرتر می‌رود و قیمت مناسبی هم دارند.

او با اشاره به ضعف بعضی از تولیدات ایرانی افزود: تولیدکننده ایرانی هیچ وقت از مشتریان خود نظرسنجی نمی‌کند و چون انتقادپذیر نیستند به خواسته‌های مشتری اهمیتی نمی‌دهند. این موضوع باعث می‌شود مشتری فقط یک بار از آنها خرید کند و با دیدن کیفیت لباس از خرید آن پشیمان شود.

اهل ایرف ادامه داد: تولیدکننده باید با شنیدن نظرات مشتریان کیفیت کار خود را بالا ببرد تا فروش بیشتری داشته باشد. کیفیت رنگ و پارچه باید به گونه‌ای باشد که مشتری بعد از یک بار خرید کردن آن محصول را به ذهن بسپرد و باور کند که از جنس خارجی کم ندارد. علاوه بر این باید قیمت محصول آنها از جنس خارجی کمتر باشد تا مشتری به خرید محصول داخلی ترغیب شود.

او در مورد دلیل استقبال مردم از محصولات ترک گفت: تولیدی‌های ترکیه آنقدر کیفیت کار خود را بالا برده‌اند که می‌توانند با برندهای اروپایی رقابت کنند. همچنین قیمت محصولات آنها نسبت به کیفیت لباس مناسب است و حتی گاهی یک لباس وارد شده از ترکیه از لباس تولید شده در ایران ارزانتر است. به همین دلیل مشتری به دنبال کیفیت بالاتر و مدل‌های به روزتر ترک می‌رود.

اهل ایرف افزود: در سال‌های اخیر قدرت خرید مردم پایین آمده و ترجیح می‌دهند درآمد خود را صرف خوراک و آموزش کنند. بنابراین در زمینه پوشاک خیلی با احتیاط رفتار می‌کنند و همین موضوع باعث شده کسانی که در زمینه پوشاک سرمایه‌گزاری کرده‌اند نا امید شوند.

او در مورد مشکلات فروش لباس هم گفت: با توجه به بالا بودن قیمت‌ها حتی اگر بخواهید فروشگاه را با لباس ایرانی پر کنید باید سرمایه زیادی برای جور کردن جنس صرف کنید. بنابراین اگر همه اجناس در سایزهای مختلف وجود نداشته باشد مشتری بعد از دور زدن در فروشگاه خارج می‌شود و به فروشگاه دیگری می‌رود.

انتهای پیام/