سرویس تئاتر هنرآنلاین: تماشاخانه مشایخی (تئاتر مان) این روزها به واسطه اجرای دو نمایش "خرمهره" به کارگردانی محسن قصابیان و "روز ولنتاین" نوشته لئونارد ملفی با ترجمه و کارگردانی منیژه محامدی روزهای شلوغی را می‌گذارند.

منیژه محامدی کارگردان پیشکسوت و نام آشنای تئاتر که پس از چند سال دوری از صحنه نمایش مجددا در مقام کارگردان با اجرای نمایشنامه‌ "روز ولنتاین" که حدود 40 سال پیش خودش آن را ترجمه کرده به صحنه بازگشته است. او درباره این نمایش به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: من این نمایش را حدود 40 سال پیش ترجمه کردم و سال 53 وقتی به ایران آمدم به همراه داریوش مودبیان برای تلویزیون به صورت تله‌تئاتر ضبط کردیم و آن موقع هم از تلویزیون پخش شد. اما این اجرایی که امروز به صحنه رفته و توسط دو بازیگر خوب و حرفه‌ای اجرا می‌شود با آن اجرا کاملا متفاوت است.

محامدی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چرا تماشاخانه مشایخی را برای اجرای جدیدترین نمایش خود انتخاب کرده، گفت: امروز شرایط تئاتر ما متاسفانه طوری شده که دیگر هنرمندها نیستند که سالن اجرای نمایش خود را انتخاب می‌کنند، برای همین، ما نیز باید جایی که هست را برای کار انتخاب بکنیم.

کارگردان نمایش‌های "چشم‌اندازی از پل"، "آمادئوس" و "پس از سقوط" در پاسخ به این سوال که اجرای همزمان دو نمایش در یک سالن و در یک روز تا چه حد روی اجرای آنها تاثیر گذاشته، عنوان کرد: من در این‌باره خودم را جای کسی می‌گذارم که این سالن را در اختیار ما قرار می‌دهد و باید کرایه سالنش را به کس دیگری بدهد، به همین خاطر مجبور هستیم که با شرایط کنار بیاییم. ولی خوشبختانه گروه قبلی هم که با ما اجرا دارند تاکنون همکاری خوبی با ما داشتند و از نظر دکور هم هیچ کدام از دو نمایش آنقدر دکورهای بزرگی ندارد که برای کار بعدی مزاحمتی ایجاد کند.

این کارگردان و مترجم مطرح تئاتر در پایان ضمن قدردانی از زحمات محسن چگینی و آرشام مودبیان که برای اجرای این نمایش به او کمک‌های زیادی کردند، اضافه کرد: این نمایش می‌توانست در سالن‌های کوچک اجرا بشود و در خارج از ایران نیز بارها در کافه‌ها و سالن‌های کوچک اجرا شده است. ضمن اینکه به نظر من تئاتر، تئاتر است و مهم نیست که کجا و در چه سالنی اجرا بشود، مهم اینست که تو کار کنی و حضورت را اعلام کنی.

گفتنی است، نمایش "روز ولنتاین" نوشته لئونارد ملفی با ترجمه و کارگردانی منیژه محامدی و نقش‌آفرینی شهره سلطانی و فریدون محرابی، هر روز به جز روزهای شنبه ساعت 20:30 به مدت 55 دقیقه در تماشاخانه استاد مشایخی (تئاتر مان) روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/