سرویس تئا‌تر هنرآنلاین : فرزام رنجبر دانشجوی دانشگده هنرهای زیبا از شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل هجدهمین جشنواره تئا‌تر دانشگاهی ایران که کارگردانی نمایش "B ۵-۶" به نویسندگی امیر نوروزی را به عهده دارد، در خصوص روند شکل‌گیری این نمایش به خبرنگار تئا‌تر هنرآنلاین گفت: راستش من و نویسنده این متن با یکدیگر دوستان قدیمی هستیم بنابراین زمانی که این متن را نوشت برای کارگردانی آن با من تماس گرفت و من هم وقتی این متن را مطالعه کردم احساس کردم نمایشنامه هم سوژه به روزی دارد و هم اینکه به دلیل لایه‌مند بودن موضوع نمایش می‌تواند برای تماشاگران جذاب باشد.

رنجبر در رابطه با موضوع این نمایش توضیح داد: داستان نمایش در رابطه با یک خودکشی آنلاین اینترنتی است. قصه از جایی شروع می‌شود که شخصی که قصد خودکشی دارد در فضای مجازی پرطرفدار می‌شود و در این بین یک کمپانی با سوء استفاده از این جریان تصمیم می‌گیرد تبلیغات این شخص را به عهده بگیرد تا بتواند از عواید آن سود ببرد و...

او در خصوص فرم و شیوه اجرای نمایش نیز خاطرنشان کرد: نمایش دارای فضای رئال است اما شیوه اجرا یک حالت موجی دارد به این ترتیب که از یک فضای جدی به یک فضای کمیک و بر عکس در رفت و آمد است. اما حتی اگر فضای کمدی هم وجود دارد کمدی موقعیت است و نه کمدی رفتار.

فرزام رنجبر ادامه داد: آنچه در رابطه با این نمایش مهم است این است که تماشاگر با ذهن آماده وارد این نمایش شده و علاقمند شود این نمایش را تا پایان همراهی و دنبال کند. نمایش "B۵-۶" به نویسندگی امیرنوروزی با کارگردانی فرزام رنجبر به مدت ۵۵دقیقه در بخش بین الملل هجدهمین جشنواره تئا‌تر دانشگاهی فردا 5 خردادماه در دو نوبت 15:30 و 18 در سالن سمندریان دانشگاه تهران روی صحنه می‌رود. مجتبی پیرزاده، امیر نوروزی، وحید منتظری و ایمان ادیبی صدیق از جمله بازیگران این نمایش هستند.

گفتنی است؛ هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر دانشگاهی از بیست و ششم اردیبهشت تا نهم خردادماه به دبیری امیرم مرسلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/