به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گالری شیرین؛ این مرکز هنری که معرفی آثار پیشگامان هنر نوین ایران وظیفه خود می‌داند؛ در همین راستا نمایشگاه‌های متعددی برای معرفی آثار هنرمندان پیش کسوت برگزار کرده و در نخستین گام نمایشگاهی از هادی هزاوه‌ای در گالری شیرین در نیویورک برگزار تدارک دید.

هادی هزاوه‌ای یکی از بزرگان هنر تجسمی ایران است که آثارش همواره مورد توجه سلایق مختلف قرار می‌گیرد. هزاوه‌ای بی‌شک یکی از چهره‌های بنام نقاشی ایران در عرصه بین‌المللی است. او جلوه دیگری از فرهنگ ایران را با تلفیق سنت و مدرنیسم در آثارش به نمایش گذاشته است. او تاکنون موفق به دریافت جوایز بین‌المللی متعددی شده و آثارش در نمایشگاه‌های متعددی قرار گرفته است.

هادی هزاوه‌ای متولد ۱۳۱۹ در اراک است. هادی هزاوه‌ای دکترای آموزش هنر از دانشگاه کلمبیا، پست دکترا از دانشگاه نیویورک دارد. او در کارنامه خود، ضمن تالیف کتاب آموزش هنر درایران، سخنرانی و چاپ مقالات تخصصی هنر در ایران، ژاپن، برزیل، آمریکا و استرالیا را در کارنامه خود دارد.

نمایش آثار او در نیوجرسی، ایرلند، موزه هنرهای معاصر تهران، انجمن ایران - آمریکا، مونیخ و استکهلم، همچنین آثار فرسک در فین لی نیویورک و کلیسای سن تورنتینو نیوجرسی حایز اهمیت است.

هزاوه‌ای نقاش مستعد و پیگری است. رفتار بی‌قید و بند او با عناصر محدودش سیرت متمایزی از او ساخته است. پس زمینه‌هایی با نقش مایه‌های کاملا ایرانی پوشیده شده است. ‌‌‌ همان نقش مایه‌ها در آثارش نیز تکرار می‌شود.

هزاوه‌ای سالهاست که در نیویورک آمریکا و ایران زندگی و نقاشی می‌کند.

نمایشگاه هادی هزاوه‌ای از اول تا بیستم خرداد ماه در نگارخانه شیرین برپا است. گالری شیرین درکریمخان، سنایی، خیابان سیزدهم، شماره ۵ واقع شده است. گالری شیرین همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۷ شب میزبان هنردوستان است. این نگارخانه دوشنبه‌ها تعطیل است.

انتهای پیام/