به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی؛ مجید سرسنگی در این مراسم با بیان اینکه تاخیر در آغاز جشنواره مشکل اصلی دوره هجدهم بود گفت: همه‌ ما نگران جریان پیدا کردن جشنواره تئاتر دانشگاهی در دوره هجدهم بودیم اما به‌رغم همه مشکلات امیر مرسلی با جسارت تمام پذیرفت تا در این مدت اندک جشنواره را مدیریت کند. واقعا تلاش‌های شبانه روزی دوستان دبیرخانه جشنواره هجدهم موجب احیا و شکل‌گیری این دوره شد و تمام محدودیت‌ها و کمبودها تاثیری بر کمیت آثار نگذاشت و امیدواریم کیفیت آثار نیز مطلوب باشد.

رئیس جشنواره هجدهم تئاتر دانشگاهی احیای بخش مناطق را یکی از توفیق‌های این دوره بر شمرد و گفت: اگرچه بخش مناطق تنها در یک منطقه برگزار شد، اما امیدواریم در دوره‌های آینده این بخش به شکل باشکوه‌تر و در چند استان برگزار شود. نکته‌ بعدی تغییر در ساختار جشنواره بود که ما در این دوره جشنواره را به دو بخش بین‌الملل و آزاد تقسیم کردیم. این امر موجب محک زدن آثار دانشجویان ما با آثار خارجی می‌شود.

سرسنگی خاطرنشان کرد: همچنین امسال پیشنهاد دادیم جشنواره تئاتر دانشگاهی مانند سایر جشنواره‌های دانشجویی بتواند برگزیده‌های خود را در مقام یک استعداد درخشان به وزارت علوم معرفی کند تا یک مقطع تحصیلی را بدون کنکور طی کند. اگرچه این اتفاق نیفتاد اما تلاش ما ادامه دارد و امیدواریم در سال‌های آینده برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی از این امر برخوردار شوند.

این مدرس دانشگاه افزود: نکته بعد جدا شدن دو بخش پژوهش و نمایش‌نامه نویسی از جشنواره و برگزاری آن در مقطع دیگری بود. در ادوار گذشته این دو بخش مهم به دلیل همزمانی با بخش صحنه‌ای کمتر دیده می‌شد اما با تغییر زمان آن متقاضیان با آرامش و توجه بیشتر به پژوهش و تولید متون می پردازند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه تلاش‌های خوبی در رابطه با بخش بین‌الملل تئاتر دانشگاهی صورت گرفته است گفت: اگرچه فرصت کمی وجود داشت تا بتوانیم آثار گروه‌های خوب بین‌المللی را به این جشنواره دعوت کنیم اما دوستان ما در دبیرخانه توانستند آثار قابل قبولی را برای حضور در این دوره به ایران دعوت کنند؛ اگرچه این ایده‌آل ما نیست ولی در فرصت اندک یک دستاورد محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از اتفاقات متمایز این دوره با دوره‌های گذشته حضور گروه‌های شهرستانی در ایام جشنواره است که موجب می‌شود شرایطی پیش بیاید تا دانشجویان شهرستانی آثار جشنواره را رصد کنند.

سرسنگی با اعلام این خبر که دبیر دوره بعد جشنواره تئاتر دانشگاهی بلافاصله پس از پایان هجدهمین دوره معرفی می‌شود اظهار کرد: امسال دبیرخانه بلافاصله بعد از پایان جشنواره آغاز به کار خواهد کرد و دبیر جشنواره سال آینده به زودی اعلام خواهد شد. صرف نظر از تمام تلاش‌های صورت گرفته؛ به عنوان یک معلم معتقدم تئاتر دانشگاهی نباید به یک تقلید دست چندم از جشنواره‌های دیگر تبدیل شود، بلکه باید هویت منحصر به‌فرد خود را پیدا کند که این مهم با آموزشی بودن این جشنواره محقق می‌شود.

انتهای پیام