به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در ادامه سلسله برنامه‌های انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند، سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت فیلم مستند "باد بر باغ نظر" در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

تهیه‌کننده و کارگردان این اثر پویان کاظمی است و نویسندگان آن محمدرضا اصلانی و پویان کاظمی هستند. در این فیلم که به سفارش معاونت سیمای استان‌ها و در شبکه فارس تهیه شده است، فرخ نعمتی حضور دارد و صداپیشگان آن پریوش نظریه و مهدی فقیه هستند.

در فیلم مستند "باد در باغ نظر" کوشیده شده که با استفاده از شیوه‌های مختلف روایی مثل بازسازی، روایتی چند لایه اما واحد و هم‌سو از شیراز روزگاران رفته با محوریت وکیل‌الرعایا (کریم‌خان زند) ارائه شود. به گفته کارگردان فیلم موضوع اصلی این مستند یک تابلوی نقاشی معتبر، باقی‌مانده از کریم‌خان و اطرافیانش اثر آقاصادق، نقاش دوره زندیه نشأت گرفته و تمام تلاش کارگردان برای رسیدن به بیان شیوه سینمایی آن تابلوی شام آخر گونه استوار بوده است.

"باد بر باغ نظر" کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری در سی و دومین جشنواره فیلم فجر، برنده هدهد زرین بهترین گویندگی متن از جشنواره تولیدات سیما و برنده تندیس زرین و رتبه اول مستندهای علمی آموزشی از چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد بوده است.

علاقمندان جهت حضور در این برنامه می‌توانند سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۹ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند. ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

انتهای پیام/