به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی؛کنسرت و نمایش جدید گونای با عنوان "آذربایجان مارالی" به سرپرستی ماندانا طالبی و دومین پرفورمنس رنگاهنگ با اجرای موسیقی کیوان ساکت و هنرنمایی علیرضا مجابی بر روی بوم در تالار وحدت برگزار خواهند شد.

چالش رنگ و موسیقی

در اولین شب از جمعه خرداد ماه پرفورمنس رنگاهنگ با اجرای علیرضا مجابی هنرمند هنرهای تجسمی و «کیوان ساکت» نوازنده مطرح موسیقی سنتی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

اجرای یک خرداد دومین پرفورمنس رنگاهنگ است که با صدای ساز کیوان ساکت همراه خواهد بود.

این پروژه در ادامه پژوهش‌های بینامتنی علیرضا مجابی در ایران است که سال‌ها بر روی این مسئله زمان گذاشته و این بار پس از تجربه موسیقی کلاسیک به سراغ موسیقی ایرانی رفته و این سبک از موسیقی را به چالش دعوت کرده است.

گفتنی است در اجرای پرفورمنس رنگاهنگ هنرمندانی از عرصه‌های مختلف هنری دعوت شده‌اند که از آن‌ها می‌توان به محمود دولت آبادی، جواد مجابی، علی باباچاهی، سیدعلی صالحی، محمدعلی بهمنی، استاد مشهدی‌زاده، پیمان سلطانی، مسعود آب پرور، دانیال حکیمی، حسن معجونی، رامبد جوان، نگار جواهریان، احمد مرشدلو، امیرکاوه آهنین جان و مجتبی ویسی اشاره کرد البته که علاوه بر این اسامی چهره‌های دیگری از عرصه فرهنگ و هنر حضور خواهند داشت.

گفتنی است دومین پرفورمنس رنگاهنگ دوئت بداهه نوازی بوم و تار علیرضا مجابی و کیوان ساکت جمعه اولین شب از خرداد ماه ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار می‌شود. شایان ذکر است برای تهیه بلیت می‌توان به دو سایت www. iranconcert. com و www. tiwall. com مراجعه کرد.

گروه گونای با موسیقی آذربایجان

گروه گونای به سرپرستی ماندانا طالبی در آخرین روز از اردیبهشت ماه و اولین روز از خرداد ماه با اجرای قطعات فولکلور آذری میزبان بانوان خواهد بود.

در این اجرا گروه گونای قصد دارد هنر خود را تحت عنوان "آذربایجان مارالی" به همراه نمایش آذربایجانی "آرشین مال آلان" ارائه کند.

ماندانا طالبی هدف از اجرای این نمایش را این گونه مطرح کرد: این اثر برای یافتن رسوم و سنن زیبای ایرانی است که در دهلیزهای تاریک تاریخ از یاد‌ها رفته‌اند.‌‌ همان آئین‌های زیبایی که زنجیروار اقوام و طوایف گوناگون این مرز و بوم رابه هم پیوند زده و باعث استحکام و پایداری این خاک پاک شده است.

وی ادامه داد: در اینجا ما به پوشش‌های سنتی، اسلامی و اصیل ایرانی جهت تقویت فرهنگ عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده اشاره می‌کنیم.

طالبی افزود: دراین قسمت می‌توان به یکپارچگی مردمان غیور کردستان که همواره درتمامی ادوار مطرح بوده‌اند و باصلابت و متانت خاص خود همبستگی پولادین خود رابه رخ دشمنان کشیده اشاره نمود. ضمن اینکه این حرکات ریشه دار‌ترین و کهن‌ترین حرکات ما است.

ماندانا طالبی در انت‌ها خاطر نشان کرد: ارزش‌ها هدف را جان می‌دهند و جریان زندگی را معنا می‌بخشند. در این داستان من به همراه گروه گونای با ایمان به این راه و هدف به منظور رسیدن به اهداف والای فرهنگی و نشان دادن دسترنج سال‌ها تحقیق و تلاش بر روی این حرکات قدم گذاشته‌ایم.

گفتنی است کنسرت گروه گونای در روزهای ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد ماه به روی صحنه تالار وحدت می‌رود. برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توان به سامانه iranconcert. com مراجعه کرد.

انتهای پیام/